понедељак, 29. мај 2017, 20:16
Хроника Трећег програма
Са недавно одржаног међународног фестивала документарног филма „Белдокс” можете слушати осврте Петра Јончића на документарац Андреса Фајела „Бојс” и Дејана Петровића на филмове Пола Дагдејла „Ролинг Стоунс – Оле, оле, оле! – путовање Латинском Америком” и Тонислава Христова „Добри поштар”. У завршном делу емисије прочитаћемо осврт Љиљане Ћинкул на Треће међународно Тријенале гафике одржано у Београду.
У филму Бојс Андреас Фајел је извео праву малу, али храбру револуцију у представљању уметничке праксе визионара и оца перформанса Јозефа Бојса. По речима Петра Јончића: редитељ се одрекао хронолошког наративног тока и прeдност је дао елипсама и временским скоковима, Бојса није представио само као луцидног уметника већ и као левичара и оснивача странке Зелених у Немачкој, а уз све то, придао је значај и Бојсовим критичарима и противницима његових наступа.
* * *
Документарни филм Пола Дагдејла Ролинг Стоунс - Оле, оле, оле! - путовање Латинском Америком прати десетак концерата које су Ролинг Стоунси одржали 2016. године на стадионима Аргентине, Чилеа, Уругваја, Перуа, Колумбије, Бразила, Мексика и, најбитније, Кубе. У готово двочасовно музичко-сценском спектаклу пружен је драгоцен увид у застрашујуће размере неопходне логистике за догађаје таквог типа, као и у међусобне односе чланова ове најдуговечније рок групе.
Oстварење Добри поштар бугарског аутора Тонислава Христова је допадљива, трагично-комична и аутентично балканска документарна прича, која још једном на светлост дана износи сву залудност демагошке борбе за власт у заборављеним и напуштеним пределима, са апсурдним уживљавањем у нечије туђе, велике, интернационалне проблеме, ваљда несвесно нагоњена узалудном потребом да својој тегоби, несрећи и јаду прида некакво дубље и шире, а надасве смислено значење, кометариш Дејан Петровић.
* * *
Београдско међународно Тријенале графике је настављач веома успешних бијеналних смотри посвећених овом медију, реализованих током деведесетих година 20. века. Главна изложба овогодишњег Тријенала, које је одржано од 27. априла до 22. маја, била је представљена у Уметничком павиљону „Цвијета Зузорић", док су пратеће поставке биле распоређене у више београдских галерија. Како нас обавештава Љиљана Ћинкул: на конкурс за Тријенале пријавило се 687 уметника из 58 земаља, од којих је селекторски тим одабрао 286 аутора из 56 дражава, а три равноправне награде стручни жири је доделио Ђанг Минђију (из Кине), Шантал Арди (из Белгије) и Јелени Средановић (из Србије). Такође су додељене и награде Центра за графику Арту Вергеру (из Сједињених Америчких Држава) и Графичког колектива Хенрику Кроликовском (из Пољске). Заједнички именитељ награђених аутора је јасна идејна концепција, изграђени поетски кодови и супериорно владање графичким медијем.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари