Век хармонике

Представићемо одабране нумере са албума „Два” немачке уметнице Маргит Керн.

Рођена 1967. године у Дармштату, Маргит Керн је дипломирала на Академији Сибелијус у класи Матија Рантанена. Наступала је широм Европе, Сједињених Америчких Држава и Азије, а сарађивала је са Ротердамском филхармонијом, Ансамблом Модерн, Интеграл и другим. Са обоисткињом Катарином Бојмл основала је дуо „Микстура” у циљу проучавања и интерпретације музике ренесансе и раног барока, али и савремених композитора, које ове уметнице изводе на шалмају и хармоници.

Маргит Керн својим радом прати савремене тенденције у литератури за класичну хармонику, са посебним фокусом на финску музику. За разлику од руске школе, у Западној Европи је одавно напуштен приступ хармоници на оркестарски начин, већ је пажња усперена на деликатне детаље инструмента. Истраживање тонских граница, те разноликих ефеката које инструмент може да произведе постали су фокус многим ауторима.

Маргит Керн се бави и изучавањем анализе савремене музике у сарадњи са композиторком и педагошкињом Анели Архо-Тијенсу, а тренутно ради као професор хармонике на Факултету музичке уметности у Бремену.

Албум „Два” део је посебног програма који је поручио, а потом и објавио Немачки радио. На овом издању објављена су дела савремених аутора за соло хармонику и хармонику и електронику, а по речима Маргит Керн, циљ је био да се звучно истраже границе симбиозе и раздвајања. Већина ових остварења настала је поводом стогодишњице рођења немачко-јеврејске филозофкиње Хане Арент.

Уредница емисије Марија Вуковић

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије