понедељак, 06. мар 2017, 20:15
Хроника Трећег програма
Можете слушати осврт Петра Јончића на филм Емира Кустурице „На млијечном путу”, чијом је премијером 24. фебруара у Сава центру отворен 45. ФЕСТ, а потом ћемо емитовати осврт Дејана Петровића на филмове Раула Пека „Млади Карл Маркс” и Андреса Фајела „Бојс”, приказане на 67. Међународном филмском фестивалу Берлинале, који је одржан од 9. до 19. фебруара.
Остајући
дослeдан
филмској поетици, коју негује у својим
претходним остварењима насталим после
Дома
за вешање,
Емир Кустурица и у Млијечном
путу одаје
почаст великанима и узорима седме
уметности, попут Тарковског, Фелинија,
Кополе, Чаплина, или наших Александра
Петровића и Хајрудина Крвавца. Мелодрама,
која представља централни део приче,
само је шаблонска матрица која држи
заплет, док се око ње догађају суштински
омажи и цитати који, по речима Петра
Јончића: „нису довољно смешни да би
били пародија, али ни довољно тужни да
би постали трагедија… Ангажовањем
великог броја непрофесионалних глумаца,
међу којима је и он сам у главној улози,
Кустурица је филм приближио апсурдном
и комичном, због чега је уживљавање у
љубавну причу готово немогуће”.
* * *
Филм немачког редитеља Раула Пека Млади Карл Маркс је узбудљива прича о томe како је настајао Комунистички манифет, спис невеликог обима који је неповратно изменио европску цивилизацију 20. века. Ток филмa прати борбу за примат идеја и пријатељство два најбоља млада пријатеља – Карла Маркса и Фридриха Енгелса – као развојни пут двојице аутсајдера ка потпуном преузимању етаблираних социјалистичких покрета и преусмеравању оштрице њиховог деловања.
У немачком документарцу Андреса Фајела Бојс преиспитују се границе уметности – где су оне и да ли њихово непрестано проширивање може оправдати тврдњу да је свака делатност уметничка и свака особа уметник. Како нас обавештава Дејан Петровић, реч је о биографској екранизацији живота и дела контроверзног Јозефа Бојса, првог уметника из Немачке који је имао част да излаже у култном њујоршком музеју „Гугенхајм”. Филм је рађен у у црно-белој техници тридесет година после његове смрти и обилато су коришћени сачувани записи, ТВ интервјуи, архивске фотографије, репортаже са изложби, уз рутинске разговоре са преживелим рођацима, колегама, пријатељима и сарадницима.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари