Рефлексије

Дивна Вуксановић: Креативност и медији

У емисији „РЕФЛЕКСИЈЕ“, у четвртак 24. и петак, 25. марта, можете пратити текст Дивне Вуксановић „Креативност и медији – креативне индустрије као пројекат ад абсурдум“.

Ауторка у тексту разматра однос медија и креативности у савременом добу. Она истиче да се ова релација третира критички, кроз елаборирање актуелних тржишних односа и феномена тзв. креативних индустрија. Проблематика креативних индустрија, и њиховог служења свету капитала, чини основну интерпретативну линију чланка. Анализа појма креативних индустрија, потеклог од синтагме 'културна индустрија' Адорна и Хоркхајмера – показује апсурдност читавог пројекта који није у функцији развоја уметности и културе, како се обично мисли, него служи подупирању посусталог света капитализма. Стога креативне индустрије, као грана економије, заправо, инструментализују креативност, приказујући је као нужну претпоставку развоја не само уметности, културе и медија, већ читавих друштвених заједница. Дивна Вуксановић то сматра погрешним приступом, са становишта како она разумева ову проблематику из визуре једне критички интониране филозофије медија.

Уредница Оливера Нушић.





Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару