понедељак, 07. мар 2016, 20:15
Хроника Трећег програма
Прочитаћемо осврт Драгане Мaртиновић на балетску представу Владимира Логунова "Слика Доријана Греја", а потом и осврт Наде Бањанин Ђуричић на зборник "Колективно сећање и политике пaмћења" који су приредили Михал Сладечек, Јелена Васиљевић и Тамара Петровић Трифуновић.
Балетска представа Слика Доријана Греја, према истоименом делу Оскара Вајлда, а у кореографији и режији Владимира Логунова, премијeрно је изведена крајем марта прошле године у Народном позоришту у Београду и од тада се налази на редовном репертоару овог театра. Према речима Драгане Мартиновић: „Логунов се одлучио за приказивање духа и менталитета времена одвијања радње, базирајући се на неокласичном покрету, конвенционалнијем изразу, естетици пантомиме”. Према либрету Душана Милосављева, уз поштовање следа догађаја из романа, одабрано је 12 кључних сцена које, захваљујући једноставној и солидној драматизацији, гледаоце асоцирају на слике наше стварности, призивајући оно што је Вајлд отелотворио у свом роману а што је било презентовано кроз игру – идеју о врлини и греху, о дихотомији између строгости, суздржавања и љубави наспрам удовољавања себичним задовољствима и безобзирног уништавања туђих живота.
* * *
Завод за уџбенике, у саиздаваштву са Институтом за филозофију и друштвену теорију из Београда, крајем прошле године објавио је зборник научних радова Колективно сећање и политике памћења. Приређивачи (уједно и редакција превода) Михал Сладечек, Јелена Васиљевић и Тамара Петровић Трифуновић, начинили су пажљив избор текстова двадесет врсних аутора, разврставши их у четири поглавља: „Колективно сећање: друштвени, културни и политички феномен”, „Сећање како филозофско-етички проблем”, „Историја, нација и сећање” и „Идеолошки и политички контекст помаме за сећањем”. Како нас обавештава Нада Бањанин Ђуричић, реч је о преводилачко-уредничком подухвату који „има за циљ да на једном месту обједини и систематски изложи неке од најрелевантнијих текстова из области колективног сећања и памћења”.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари