петак, 31. јул 2015, 21:50
Хроника Трећег програма
Емитоваћемо осврт Ане Тасић на други међународни фестивал "Нови тврђава театар", осврт Милана Мађарева на представе изведене на деветом позоришном фестивалу "Прелет", као и осврт Срђана Атанасовског на концерт гудачког квартета "Кјароскуро" и пијанисте Кристијана Безејдинхаута.
Други међународни фестивал Нови тврђава театар одржан је од 1. до 8. јула у Вили Станковић у Чортановцима. Слоган фестивала је био „Отворен простор, широк спектар идеја”, а изведено је укупно седам представа, из Румуније, Македоније, Хрватске, Босне и Херцеговине, и Србије, од којих је једна премијера, кореодрама Едварда Клуга Птице настала у копродукцији овог фестивала са Битеф театром. За вечерашњу емисију Ана Тасић издваја три представе: Дивље месо у режији Дина Мустафића и продукцији Народног позоришта из Сарајева, Бан Банк у режији Андраша Урбана и извођењу Новосадског позоришта, као и победничку представу Догвил Кокана Младеновића која је постављена у независној продукцији београдског Миксер хауса.
* * *
Девети позоришни фестивал Прелет, реализован у сарадњи Словенског младинског гледалишча и Гледалишча Глеј из Љубљане, одржан је од 21. до 29. маја у овом словеначком граду. У овом тексту Милан Мађарев пише о ауторском пројекту Оливера Фрљића Проклет био издајица своје домовине, потом о комаду Дејвида Мамета Гленгери Глен Рос у режији Вита Тауфера и извођењу Словенског младинског гледалишча из Љубљане, као и о представи Бритва аутора Себастјана Старича, Марка Братуша и Борута Бучинела у продукцији Гледалишча Глеј (при чему је Бучинел уједно и извођач, а Себастјан Старич режисер и кореограф комада).
* * *
Гудачки квартет Кјарускоро и пијаниста Кристијан Безејдинхаут наступили су 20. јуна у сали „Моцарт” бечког Концертхауса и том приликом су извели дела Јозефа Хајдна и Волфганга Амадеуса Моцарта. Међународни гудачки кавартет Кјарускоро (у саставу: виолинисти Алина Ибрагимова и Пабло Ернан Бенеди, виолисткиња Емили Хернлунд и виолончелисткиња Клер Тирион) основан је 2005. године и од тада је наступао у бројним реномираним дворанама у којима се, попут Концертхауса у Бечу, изводи такозвана „стара музика”. Кристијан Безејдинхаут, аустријски пијаниста и чембалаиста јужноафричког порекла, такође је истакнути извођач-истраживач, а у својој каријери је наступао са водећим ансамблима из света „старе музике”. Како коментарише Срђан Атанасовски: „Иако је изазвао подељене утиске, наступ квартета Кјарускоро и пијанисте Кристијана Безејдинхаута свакако је произвео жељу да све уметнике чујемо поново, и то уз наду да ће се наредног пута упустити у интерпретацију опуса који не припадају строгом канону бечког класицизма, а у духу њихове заједничке потраге за сензибилним изразом ове епохе”.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари