Будућност медија

Дивна Вуксановић: Медији и приказивање смрти

У две емисије БУДУЋНОСТ МЕДИЈА, у среду, 1. априла, можете слушати текст Дивне Вуксановић „Медији и приказивање смрти”.

Ауторка истиче да је у рекламној индустрији приказивање смрти у сврху advertising-а данас непожељно, пошто се показало да везивање феномена, појма или идеје смрти за неки производ, робну марку, односно бренд, не постиже добар ефекат на тржишту. Насупрот овоме, некрофилна тематика се, током последњих неколико деценија, по мишљењу Дивне Вуксановић, потмуло увукла у многе актуелне медијске садржаје, правдајући овакве уређивачке потезе или ауторске поетике (када је реч о филму и фотографији, на пример), отворено или прикривено, потребама и захтевима медијског тржишта. „За разлику од рекламне индустрије, медији су препознали тему смрти као ресурс за експлоатацију. Управо из овог разлога, а у одсуству етичких приципа деловања, који су замењени идејом успешног пословања, медији су данас преплављени најразличитијим сензацијама које се тичу тема смрти и умирања. Ово детабуизирање медија у погледу репрезентовања смрти, представља, први симптом умирања - краја медија какве их данас познајемо", сматра Вуксановић.

Уредница Оливера Нушић.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње