петак, 30. мај 2014, 21:40
Хроника Трећег програма
На почетку емисије можете слушати текст Петра Јончића „Величанствени губитници” написан поводом филмова приказаних на фестивалу Белдокс, а потом емитујемо осврт Иване Прентовић Кривокапић на студију Маје Ристић Публика мјузика, као и осврт Радомира Путника на књигу Феликса Пешића Кратак преглед времена.
Текст Петра Јончића Величанствени губитници написан је поводом филмова Сема Бенстеда Фудбалски тренер Зоран и афрички тигрови и Огњена Главонића Живан прави панк фестивал, који су приказани на недавно завршеном седмом Међународном фестивалу документарног филма Бедокс. Заједничка карактеристика ових филмова је то што превазилазе стереотипне претпоставке да је смисао документарног филма у постављању великих друштвених питања или у праћењу људи који су учинили нешто значајно. Напротив, одличан документарац може да буде и о човеку који ништа значајно није урадио у датом тренутку, о некоме кога срећемо сваки дан а близак нам је због оних обичних надања и жеља својствених сваком човеку.
* * *
Недавно је у издању Задужбине „Андрејевић" из Београда објављена студија Маје Ристић Публика мјузикла. Овом студијом покушава се одговорити на питање због чега публика иде у позориште, нарочито оно музичко, посебно у данашње време када многи, попут култног позоришног редитеља Питера Брука, проглашавају театар мртвим и када доминирају нове информационе технологије, друштвене мреже, масовна култура и критеријуми потрошачког друштва. Узевши у обзир узорак публике два музичка позоришта у Београду - Позоришта на Теразијама и Опере и театра „Мадленијанум", Маја Ристић истражује која су интересовања просечног гледаоца, да ли у позориште одлази да би се образовао или забавио, како доживљава мјузикл, шта у њему види и шта у њега пројектује, пише Ивана Прентовић Кривокапић.
* * *
Књига Фелкиса Пашића Кратак преглед времена недавно је објављена у издању Удружења драмских уметника Србије из Београда. Како нас обавештава Радомир Путник, ова књига, коју је приредила ауторова супруга - Зорица Пешић, садржи осамнаест интервјуа које је овај позоришни критичар и театролог водио са театарским ствараоцима у периоду од 1992. до 1998. године и објавио у листу Лудус. Називом књиге Кратак преглед времена обавештеном читаоцу се сугерише да ће објављени разговори имати додатну димензију, осим оне основне која се бави естетиком театарске уметности; ту додатну димензију могли бисмо да одредимо као политички став који су у одређеној мери заузели сви Пашићеви саговорници - Јован Христић, Слободан Селенић, Слободан Стојановић, Александар Поповић, Мухарем Первић и Љубомир Драшкић, а потом и Љубомир Симовић, Душан Ковачевић, Дејан Мијач, Вида Огњеновић, Љубиша Ристић, Јагош Марковић, Мира Ерцег, Јован Ћирилов, Никита Миливојевић, Егон Савин и Биљана Србљановић
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари