петак, 09. мај 2014, 21:50
Хроника Трећег програма
У вечерашњој емисији можете слушати осврт Александра Милосављевића на представу "Госпођа Олга", према тексту Милутина Бојића и у режији Горчина Стојановића, а потом и осврт Ивана Радосављевића на књигу Горана Гоцића "Таи".
Нова поствака комада Милутина Бојића Госпођа Олга реализована је у продукцији Народног позоришта из Сомбора, а београдску премијеру је имала 10. марта на сцени Бојан Ступица Југословенског драмског позоришта. Ова комедија о краху друштвених норми и вредности написана је пред избијање Првог светског рата те се, с правом, намеће питање актуелности и смисла Бојићевог хумора данас. Свестан тога, редитељ Горчин Стојановић литерарном предлошку приступа без устезања, откривајући у овом делу ибзеновски тешку атмосферу лома једне породице. Прихватајући се и сценографског посла, Стојановић креира стилизовани грађански салон који ће послужити као подијум за одвијање игре са битним кабаретским елементима, коментарише Александар Милосављевић.
* * *
Књига Горана Гоцића Таи, лауреат Нинове награде за 2013. годину, објављена је у издавачкој кући Геопоетика у Београду. Реч је о специфичном роману у којем доминира есејистички говор, који је чак формализован пратећим фуснотама и прецизним навођењем извора, углавном из сфера филозофије, књижевности и филма. Књига започиње као некаква мешавина интимног путног дневника и бедекера, а потом се креће у правцу анализе и преиспитивања, којима се главни лик препушта у суочењу с новим и непознатим окружењем и навалом осећања која га избацује из равнотеже. Унутрашња преживљавања и комплексна, деликатна емоционална путања усмеравају нараторово разумевање социјалног устројства и поретка моралних вредности у земљи у коју је допутовао. Методом покушаја и грешке, у то разумевање приповедач и главни лик покушава да уклопи сопствено понашање, не би ли пронашао начин да стабилизује везу у коју се упустио с локалном проститутком и разрешио енигму очигледно немогуће љубави, којој не успева да умакне, пише Иван Радосављевић.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари