петак, 29. нов 2013, 21:50
Хроника Трећег програма
На почетку емисије можете слушати осврт Ивана Радосављевића на књигу Милана Т. Ђорђевића „Смежурана кожа", следи осврт Милана Мађарева на 153-154 двоброј часописа „Маска", а Хронику завршавамо освртом Паолин Јао на Бијенале у Гвагнџуу.
Нову збирку прича Милана Т. Ђорђевића Смежурана кожа недавно је објавила издавачка кућа Службени гласник из Београда. Како коментарише Иван Радосављевић, у причама сабраним у овој књизи доследно се тематизују два трагична аспекта људске егзистенције. На једној страни, то су приче о неодрживости љубави, у средишту којих се налази љубавни пар који не упева да умакне осујећењу и фрустрацији. На другој страни су приче чији су јунаци усамљени ликови који су доспели у завршну животну фазу - стари, озбиљно болесни, тешко повређени људи који у будућности још једино могу да очекују смртни час, док су им сви остали животни садржаји у недохватљивој прошлости, у најбољем случају као сећање, чешће тек као његова сенка.
* * *
Нови број часописа Маска, који излази у издању Завода за издавачку, културну и продуцентску делатност из Љубљане, као тему има повратак природи, односно Up to Nature како гласи наслов темата чија је уредница Амелија Крајгер. Како нас обавештава, Милан Мађарев, темат је посвећен истоименом пројекту заснoваном на идеји да се позоришни фестивл измести из града у природу. Пројекат је покренут 2008. године, а од јуна до септембра 2012. публика је могла да види амбијенталне перформансе чији су аутори Анти Лаитенен, Јохабе Кирш, Френч Моторшед, Мартин Нахбар, Ингри Фиксдал и Ингвилд Лангард. Енглески теоретичар позоришта, Џое Келехер, позван је да теоријски контекстуализује пројекат, док су Катја Чичигој, Пиа Брезовшчек, Џудит Стаудингер и Хана Јохансон написале своје критичке осврте.
* * *
Бијенале у Гванџуу под називом Округли сто одржан је крајем прошле године у овом кинеском граду. Како пише Паолин Јао, концепт изложбе био је слика и прилика противречности - различите перспективе стапале су се и сударале око саме идеје сарадње, претворивши чин спајања заједничких гледишта у једну радикалну раштрканост. Али, мало ко је могао да предвиди да ће напетости које су окруживале кустоски тим овог бијенала (у саставу Ненси Адаџанија, Васан Ал-Худхаири, Мами Катаока, Сунђунг Ким, Керол Јингхуа Лу и Алија Свастика) имплодирати толико видљиво у форми појединачно замишљених под-тема, разгранатих локација и необичних кустоских средстава, која су изгледа коришћена како би се наметнуло одвајање уместо да се охрабре продуктивна укрштања.
Текст, преузет из часописа Артфорум, превео је с енглеског Владимир Матес.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари