„Bella figura“ и Донка Шпичек
Урош Јаковљевић и Милена Деполо
У Атељеу 212 је 22. јуна премијерно изведена представа „Bella figura“, по тексту Јасмине Резе, у преводу Иване Димић и у режији Ђурђе Тешић. Ово је четврти комад једне од најзначајнијих савремених француских ауторки који је постављен на сцену Атељеа 212 ( „Арт“, „Три верзије живота“, „Бог масакра“). Први пут је изведен пре десет година у берлинском позоришту „Шаубине“ у режији Томаса Остермајера, који је тим поводом рекао да се „представа бави сујетом и таштином на два нивоа, пре свега физичким изгледом, нашом непрестаном тежњом да очувамо „una bella figura“. Али и таштином као пролазношћу, протоком времена и апсурдом свакодневице“. Радња драме почиње сусретом пет ликова на паркингу скупог ресторана, а један од њих тумачи Урош Јаковљевић, стални члан Атељеа 212.
Удружење за развој позоришта за децу и младе – АССИТЕЈ Србија објавило је почетком јуна позив културним институцијама, организацијама и поједнцима за доделу Награде „Донка Шпичек“, „у знак сећања на Донку Шпичек, нашу уважену колегиницу, драгу пријатељицу, увек добронамерну саветницу и једну од особа које су биле кључне за рад нашег Удружења“. Награда је намењена „онима који се залажу за промоцију права деце и младих на уметност“. Ово је други по реду позив за доделу Награде „Донка Шпичек“, а о добитнику ће одлучивати трочлани жири у коме је и гошћа данашњих Маски Милена Деполо, са којом ћемо се подсетити на ову изузетну личност. Стални драматург позоришта „Бошко Буха", Милена Деполо је имала недавно и значајну премијеру представе „Балкан експрес“ у Позоришту на Теразијама.
Уредник и водитељ емисије је Гордана Ђурђевић
Коментари