субота, 28.09.2024, 08:00 -> 12:02
Аутор: Горица Пилиповић
Глуков Орфеј
Митски певач Орфеј је најобрађиванији лик у историји музике.
У данашњој емисији Кон анима говорићемо о верзији Кристофа Вилибалда Глука, а у анализи ће нам помоћи и контратенор Ентони Рот Костанцо који је тумачио ролу Орфеја у Метрополитену. Уредница је Горица Пилиповић.
Орфеј и Еуридика је подједнако камен темељац у историји опере и у Глуковом опусу с обзиром да је то прва од његових реформистичких опера. Премијера је била 1762. у Бечу. Суштина Глукове реформе је у обнављању музичко-сценске уметности према античким идејама и у њеном ослобађању од конвенција. Орфеј је у потпуности рађен у складу са тим принципима, ако се изузме увертира, која је - уместо да припреми публику на суморну атмосферу дела - веселог, играчког карактера. „Пишући ову оперу настојао сам да сведем музику на њену праву улогу – да помогне поезији у јачању израза осећања и приказа ситуација, без прекидања тока радње или њеног разводањавања површним орнаментима. Поврх свега, било је неопходно да се у дијалозима избегне преоштар контраст између арије и речитатива како се не би неспретно прекинуо покрет и жар сцене," пише Глук у предговору за наредну оперу, Алкесту, али истим идејама се руководио и компонујући Орфеја.
Коментари