Читај ми!

Глуков Орфеј

Митски певач Орфеј је најобрађиванији лик у историји музике.

У данашњој емисији Кон анима говорићемо о верзији Кристофа Вилибалда Глука, а у анализи ће нам помоћи и контратенор Ентони Рот Костанцо који је тумачио ролу Орфеја у Метрополитену. Уредница је Горица Пилиповић.

Орфеј и Еуридика је подједнако камен темељац у историји опере и у Глуковом опусу с обзиром да је то прва од његових реформистичких опера. Премијера је била 1762. у Бечу. Суштина Глукове реформе је у обнављању музичко-сценске уметности према античким идејама и у њеном ослобађању од конвенција. Орфеј је у потпуности рађен у складу са тим принципима, ако се изузме увертира, која је - уместо да припреми публику на суморну атмосферу дела - веселог, играчког карактера. „Пишући ову оперу настојао сам да сведем музику на њену праву улогу – да помогне поезији у јачању израза осећања и приказа ситуација, без прекидања тока радње или њеног разводањавања површним орнаментима. Поврх свега, било је неопходно да се у дијалозима избегне преоштар контраст између арије и речитатива како се не би неспретно прекинуо покрет и жар сцене," пише Глук у предговору за наредну оперу, Алкесту, али истим идејама се руководио и компонујући Орфеја.

Кон анима

Autor:
Горица Пилиповић, Исидора Бован

Кон анима је посвећена опери. Портрети уметника, занимљивости из света оперe, анегдоте и оперске звезде, освежавају овај својеврсни радио водич кроз захтевни свет музичке сцене. [ детаљније ]

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи