Читај ми!

„Нови записи армижадура” и „ФормАрт 24”

У дашањем Златном пресеку гости су уметник Александар Цветковић, вајар Тамара Зечевић и историчарка уметности Јелена Балевић.

У београдској галерији „Штаб” у току је самостална изложба уметника Александра Цветковића. Ова изложба је омаж циклусу из 1989. године „Записи старог армижадура”, којом представља потпуно нову продукцију својих чувених бродова, танкера. Записи армижадура је важан тематски циклус у Цветковићевом опусу, препознатљив по мотивима нагрижених бродских трупина, у којима се уметник ставља у улогу армижадура, чији је посао да у луци прихвати канап бачен са палубе брода и веже га за пристан.

Кустос изложбе, историчар уметности Славко Тимотијевић на самом отварању скренуо је пажњу да изложба Александра Цветковића представља његове нове радове. „Ова изложба је направљена да одговара капацитетима галерије Штаб, формати који су адекватни да дочарају те грдосије које Цвеле слика. Радови су насликани на форматима које коначно заслужују ти танкери, који су главна тема изложбе.”

Поред колорита који дочарава изанђале бродске трупине, занимљиви су детаљи на сликама, као и сами називи слика. Неки од наслова посвећени су музичарима које аутор посебно цени, као што су нпр. џез пијаниста Телонијус Монк или легендарни Соломон Берк. Занимљиво је да је Цветковић каријеру започео као музичар, басиста, у чувеном бенду Силуете, са којим је свирао по целој Југославији, да би га на трећој години Академије професор Недељко Гвозденовић ставио пред избор – музика или сликарство.

У Златном пресеку Александар Цветковић говори о својим љубавима ‒ сликарству и музици...

Изложба „ФормАрт 24”, која претендује да постане традиционална смотра вајарске секције Удружења ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Србије (УЛУПУДС), представља најновију продукцију радова 35 вајарки и вајара, а биће отворена 6. септембра у Студентском културном центру у Београду.

„Скулптура је по својим карактеристикама медији најближи човеку; његовој телесности, стањима, осећањима и схватањима, како због своје тродимензионалности и тактилности, тако и због неприкосновене интеракције са простором и посматрачем. Она је важан облик уметничког изражавања, истраживања и ангажовања, а њена улога је многострука ‒ од промоције аутентичних уметничких вредности, преко едукације и комуникације са најширом публиком до директног утицаја на формирање визуелног идентитета једног града па и државе”, навела је историчарка уметности Јелена Балевић у каталогу изложбе.

УЛУПУДС, као једно од најстаријих репрезентативних удружења у култури, више од 70 година доприноси афирмацији и развоју свих грана примењене уметности и дизајна у Србији, а његова вајарска секција броји више од сто чланова. На изложби „ФормАрт 24” учествује 35 аутора, а отворена је до 20. септембра у Галерији Циркус и Галерији СКЦ-а.

О предстојећој изложби говоре Тамара Зечевић, вајар и члан УО вајарске секције УЛУПУДС-а и Јелена Балевић, историчарка уметности.

Емисију уређује и води Тања Живковић.



 

Коментари

Juga
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Trudnoca
Бесплатна вантелесна оплодња и у Нишу
Pun mesec
Како Месец утиче на физичко и ментално здравље
Mirjana
Преминуо Игор Холодков
Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару