Читај ми!

Беч и балет у другој половини XVIII века

У другој половини XVIII века Беч је био један од највећих европских музичких центара. Какво је место имао балет у аустријској престоници можете сазнати у данашњој емисији Време музике коју уређује и води Горица Пилиповић.

Током 60-их и 70-их година овог столећа балет је заузимао подједнако значајно место на бечкој музичкој сцени где су радили неки од највећих европских кореографа, конкретно Жан-Жорж Новер и Гаспаро Анђолини. Овај други је кореографисао плесне нумере за премијеру Глуковог „Орфеја” 1762. што је веома допринело успеху опере. А Новер, који је елоквентно промовисао херојски балет-пантомиму у свом Есеју о игри из 1760, радио је као балетски мајстор у дворском позоришту од 1767. до 1774. Захваљујући томе, композитори као што су Глук, Јозеф Штарцер или Франц Асплмајер писали су неке своје најлепше странице за сценски плес.

 

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару