Читај ми!

Ерос и Танатос

Једно од најзначајнијих дела балетске сцене ХХ века јесте једноставачна пантомима Чудесни мандарин Беле Бартока.

Музику за овај балет можете слушати у данашњем Аутограму који уређује и води Горица Пилиповић.

Експресионистичка пантомима Чудесни мандарин стоји на челу групе остварења поред Четири оркестарска комада, две виолинске сонате и балета Дрвени принц, који окончавају прву половину Бартокове каријере.  Тај период у његовом стварању посебно је обележило упознавање са симфонијском поемом Тако је говорио Заратустра Рихарда Штрауса, коју је Барток чуо 1903. године. Под тим утиском настају његове ране партитуре са изузетним колористичким ефектима у оркестрацији и крајње комплексним контрапунктом међу унутрашњим линијама, иако је Барток већ тада исказао и сопствени стил. Чудесни мандарин представља зенит тог стила.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару