Венецијански карневал и барокна опера

„Да није било Венеције, опера не би звучала исто”, рекао је музиколог Пол Еткин о граду у коме је у барокно време постојао велики број позоришта и који је био од кључног значаја за развој оперског жанра.

У томе је важност имао и Венецијански карневал јер је за композиторе било питање престижа да им опера буде изведена у време његовог одржавања. Венеција је била град у којем је оформљено и прво јавно оперско позориште, управо за време карневала 1637. године. 

Многа историјски значајна оперска остварења великих барокних композитора доживела су премијеру на Венецијанском карневалу, попут оних чије ћете одломке моћи да слушате у данашњој емисији. То су: капитално дело Клаудија Монтевердија „Крунисање Попеје", опера „Сирое, краљ Персије" Леонарда Винчија, „Артаксеркс" Јохана Адолфа Хасеа, „Агрипина" Георга Фридриха Хендла или опера „Армида" Антонија Вивалдија.
У рубрици „Антикоскоп" говоримо о првом јавном позоришту и плановима за његову реконструкцију, венецијанском барокном театру „Сан Касијано".

Емисију уређује и води Бојана Жижић.

Антикотека Антикотека

Autor:
Бојана Жижић

Антикотека (недељом, 16.00-17.00) води слушаоце у свет ране музике и прати делатност уметника специјализованих за ову област који свирају на инструментима из епохе или њиховим копијама. [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару