недеља, 18. јун 2023, 10:00
Клод Дебиси као главни представник музичког импресионизма
Јунски циклус Како слушати музику посвећен је стилу импресионизма и стваралаштву Клода Дебисија као његовог главног представника у области музике.
Данас ћемо видети које су то јединствене карактеристике Дебисијевог стваралаштва, а и које су то околности у његовом животу обликовале његов јединствени уметнички профил. Ауторка циклуса је Тиса Јукић.
Већ прве године Дебисијеве композиторске каријере биле су обележене значајним, премда нежељеним успесима који су му заправо били мрски. Са само 22 године, као студент, освојио је најпрестижнију композиторску награду у Француској, такозвану При д' Ром – Римску нгаграду, која је добитнику доносила плаћени вишегодишњи боравак у римској вили породице Медичи. Дебиси се касније сећао свог боравка у италијанској престоници као нечега од чега није имао нарочите користи, наводећи као разлог пре свега сиромашни културни живот. Ипак, ту се формирао одређени нуклеус његовог креативног процеса.
Најпре, упркос свом општем и веома гласном незадовољству, он је ипак у Италији стекао једно лепо и значајно музичко искуство. У једној старој цркви имао је прилику да чује мисе Ђованија да Палестрине и Орланда ди Ласа. Сплетови ренесансних хармонија, музике која је тек крајем 19. века била поново откривана, и вешта вођења гласова старих мајстора, оставили су на Дебисија велики утисак.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Коментари