Опера у доба Француске револуције

Када је Француска буржоаска револуција почела падом Бастиље јула 1789, нико није могао да претпостави какву ће улогу одиграти опера током драматичних догађаја који су уследили. Уредница Горица Пилиповић подсећа на то турбулентно време у емисији Кон анима.

Опера се до тада тешко могла сматрати популарном, демократском формом забаве пошто је логично била усмерена ка племству и аристократији. Ти слојеви друштва чинили су најутицајнији део публике. Међутим, још пре него што ће револуција избити, било је знакова да се ствари мењају. Током 70-их и 80-их година XVIII века композитори и либретисти показивали су све више интересовања за буржоаске теме које су извлачили из популарног жанра тзв. comédie larmoyante, односно срцепарајуће комедије. Ова драмска форма се развила из моде енглеских романа и немачких драма, а подразумевала је херојске врлине, љубав преко класних баријера и много сентименталности. Захваљујући оперској реформи Кристофа Вилибалда Глука и неких његових италијанских савременика, и дотадашња опера серија, базирана на античкој историји и митологији, постала је реалистичнија концентришући се на универзалну људску патњу која је у средишту митова о Орфеју, Едипу, Ифигенији или Алкести.

 

Кон анима

Autor:
Горица Пилиповић, Исидора Бован

Кон анима је посвећена опери. Портрети уметника, занимљивости из света оперe, анегдоте и оперске звезде, освежавају овај својеврсни радио водич кроз захтевни свет музичке сцене. [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару