Читај ми!

Подстаћи гледаоца да слуша како би видео

У другој емисији фебруарског циклуса Како слушати музику настављамо причу о музици у филмовима Стенлија Кјубрика.

Током свог филмског стваралаштва Кјубрик је на различите начине приступао употреби филмске музике тј. музике у филму. Тако су његова најранија остварења садржала традиционално конципирану компоновану филмску музику која је имала све елементе стандардне „граматике", у смислу коришћења музике као филмског контрапункта, као начина карактеризације итд. Од Одисеје у свемиру, која представља прекретницу у Кјубриковом односу према музици, а о којој смо говорили у прошлој емисији, аутор инсистира на употреби већ постојеће музике у филмовима и то на два различита начина - као „апсолутну" музику, коју третира „као да је" написана за конкретан филм и у функцији стварања интертекстуалних значења.

Аутор је Радош Митровић.

 

Како слушати музику

Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић

Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње