Читај ми!

Диригенткиње у фокусу

Прошле недеље је чувена глумица Кејт Бланчет добила Златни глобус за улогу диригенткиње у филму Тар.

Зашто је овај филм изазвао контроверзе у музичком свету можете слушати у данашњој емисији Време музике коју уређује и води Горица Пилиповић.

Реномирана америчка диригенткиња Марин Алсоп увређена је начином на који је у овом филму приказана једна њена колегиница. Алсоп сматра да је антиженски портретисати главну јунакињу као насилницу кад се зна да су углавном мушкарци злостављачи у свету класичне музике. „Имати могућност да се прикаже жена на тој позицији па још створити од ње злостављача - то је срцепарајуће", сматра Алсоп. „Јер, ту се не ради о диригенткињама, ту се ради о женама као лидерима у нашем друштву. А онда се питате да ли оне могу да буду лидери, иако се исто питање може поставити и тренерима НБА лиге или шефовима полиције. А толико је било диригената који су имали проблематично понашање, сетимо се Џејмса Ливајна или Шарла Дитуа. Филм је могао да буде базиран на причи о њима, али не - жена се ставља у њихову улогу, па јој се још дају и њихови атрибути. То је оно што је антиженски. Претпоставити да ће се жене или понашати на исти начин као мушкарци или постати хистеричне и луде - то смо већ видели на филму", закључује Марин Алсоп.

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару