Читај ми!

„Блискост и разлике II" и „Недоглед"

Иван Петровић „Блискост и разлике II", галерија Ремонт; Ивана Стојаковић „Недоглед", Галерија УЛУС

Ново издање Златног пресека фокусира две изложбе које показују шта све уметност данас јесте и каква јој је функција.

Изложба фотографија „Блискост и разлике II" представља наставак сарадње између Независне уметничке асоцијације Ремонт и Центра за фотографију. Изложба је део дугорочног пројекта који је осмишљен као кустоско-уметничко истраживање са циљем остваривања нових начина у промовисању фотографије у Србији. Пројекат је заснован на приступу упоредне анализе фотографског материјала из домена савремене уметности и историјског наслеђа као модела изучавања морфологије домаће фотографије, односно природе медија фотографије посматрано у целини.

На изложби су приказани радови Зорана Поповића „Фимски аутопортрет (први део)", из 1977. године, с поднасловом Радник, типомашиниста Миодраг Поповић: о животу, о раду, о слободном времену и Ивана Арсенијевића „Људи из Барака" серија фотографија насталих од 1999. до 2001. Повезујући распон два историјска раздобља у Србији - период југословенског социјализма и период транзиције на почетку XXI века - овом изложбом Иван Петровић жели да укаже на идејне и естетске приступе двојице уметника који у својим радовима, кроз истицање личности актера и поетичност, разматрају животно и приватно окружење људи с друштвене маргине, а чији је културни образац означен појмом - радничка класа.

Уметнички пројекат „Недоглед" резултат је вишегодишњих истраживања која се односе на процес уметничког стварања, где је уметничко дело исходиште, а не циљ истог. Технички се ослања на експериментални приступ класичном графичком медију и поступку високе штампе. Тема и техника које се заснивају на принципу умножавања лика односно матрице интересантно су се подржале стварајући један ауторефлексивни механизам који испитује и истиче границе и могућности медија: штампе и папира. Започет 2001. године и развијан у више фаза, пројекат је подвргнут идеји о сажимњу свих претходних и будућих фаза у један рад са циљем праћења сукцесивних промена и трансформација које се дешавају у креативном процесу, материјалу и просторном организовању рада. Кључ сажимања је у поништавању материјалне и независне егзистенције појединачних фаза.

Безбројни пролази кроз пресу благо и споро троше крхку материју папира, док га, истовремено, танки слојеви боје учвршћују мењајући тако његову материјалност. Тиме ће безличан индустријски папир као неплеменит материјал, дробљењем пресом и таложењем безброј изузетно танких и транспарентних слојева графичке боје, створити једну фину, баршунасту, благо трошну материју.

Гости емисије биће Иван Петровић и Ивана Стојаковић.

Уредник и водитељ: Сава Ристовић

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње