недеља, 30. мај 2021, 10:00
Мит о Мокрањчевој „неоригиналности”
Последња емисија мајског циклуса Како слушати музику, посвећеног руковетима Стевана Мокрањца, бави се питањем његове наводне неоригиналности као обрађивача народних песама.
И после свега о чему смо говорили у овом циклусу емисија, после свих могућих аспеката анализе руковети - формалне, хармонске, хорске, драматуршке - заиста је тешко поверовати да је ико икада могао Мокрањцу да оспори оригиналност. То се, међутим, догађало. У данашњој, последњој емисији, ставићемо тачку на тај мит о неоригиналности, односно пренећемо делове излагања музиколошкиње Тијане Поповић Млађеновић са трибине у оквиру Мокрањчевих дана у Неготину 2011. године. Она је говорила о томе како су музички стручњаци прихватали и вредновали Мокрањчеву музику, која траје, ево, већ више од 120 година. Од када су се Мокрањчеве руковети појавиле, од тада се о њима и пише, али испрва се о Мокрањцу говорило само као о обрађивачу народних песама, не и као о оригиналном ствараоцу.
Уредница је Горица Пилиповић.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Коментари