Читај ми!

Мит о Мокрањчевој „неоригиналности”

Последња емисија мајског циклуса Како слушати музику, посвећеног руковетима Стевана Мокрањца, бави се питањем његове наводне неоригиналности као обрађивача народних песама.

И после свега о чему смо говорили у овом циклусу емисија, после свих могућих аспеката анализе руковети - формалне, хармонске, хорске, драматуршке - заиста је тешко поверовати да је ико икада могао Мокрањцу да оспори оригиналност. То се, међутим, догађало. У данашњој, последњој емисији, ставићемо тачку на тај мит о неоригиналности, односно пренећемо делове излагања музиколошкиње Тијане Поповић Млађеновић са трибине у оквиру Мокрањчевих дана у Неготину 2011. године. Она је говорила о томе како су музички стручњаци прихватали и вредновали Мокрањчеву музику, која траје, ево, већ више од 120 година. Од када су се Мокрањчеве руковети појавиле, од тада се о њима и пише, али испрва се о Мокрањцу говорило само као о обрађивачу народних песама, не и као о оригиналном ствараоцу.

Уредница је Горица Пилиповић.

 

Како слушати музику

Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић

Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом