субота, 08. мај 2021, 08:00
Опера у доба Француске револуције
Када је Француска буржоаска револуција почела падом Бастиље јула 1789, нико није могао да претпостави какву ће улогу одиграти опера током драматичних догађаја који су уследили.
Уредница Горица Пилиповић подсећа на то турбулентно време у емисији Кон анима.
Опера се до тада тешко могла сматрати популарном, демократском формом забаве пошто је логично била усмерена ка племству и аристократији. Ти слојеви друштва чинили су најутицајнији део публике. Међутим, још пре него што ће револуција избити, било је знакова да се ствари мењају. Током 70-их и 80-их година XVIII века композитори и либретисти показивали су све више интересовања за буржоаске теме које су извлачили из популарног жанра тзв. comédie larmoyante, односно срцепарајуће комедије. Ова драмска форма се развила из моде енглеских романа и немачких драма, а подразумевала је херојске врлине, љубав преко класних баријера и много сентименталности. Захваљујући оперској реформи Кристофа Вилибалда Глука и неких његових италијанских савременика, и дотадашња опера серија, базирана на античкој историји и митологији, постала је реалистичнија концентришући се на универзалну људску патњу која је у средишту митова о Орфеју, Едипу, Ифигенији или Алкести.
Коментари