уторак, 07. јул 2020, 17:30
Сцене из домаћег живота
У данашњем Аутограму уредница Горица Пилиповић представља Симфонију доместику Рихарда Штрауса.
До 1903. када је Штраус завршио ово своје дело, идеја о компоновању симфоније о сопственом љубавном животу није била нова у историји музике. Роберт Шуман је, на пример, у својој IV симфонији приказао искушења и узбуђења кроз која је пролазио удварајући се Клари; и Јоханес Брамс је мислио на њу пишући I симфонију и дефинишући своја осећања према тој великој уметници. Случај Петра Чајковског и његове Патетичне симфоније не треба посебно објашњавати. Али, у свим овим делима аутобиографски еротички аспект био је идеализован и у крајњој линији подигнут на универзални ниво. Оно што је ново у Штраусовој симфонији јесте огољени реализам домаћег живота, укључујући плач Штраусовог малог сина Франца, свађу са супругом Паулином и отворену љубавну сцену коју је Ромен Ролан назвао једним од Штраусових најдрскијих изазова добром укусу и традиционалном моралу.
Коментари