Како слушати музику?

КАКО СЛУШАТИ МУЗИКУ У ПОЗОРИШТУ

Друга емисија августовског циклуса КАКО СЛУШАТИ МУЗИКУ посвећена је позоришној музици, односно оној компонованој или намењеној, употребљеној у позоришној представи да би пратила или нагласила моменте радње; да би послужила као прелаз између делова представе; и коначно, да би увела у њу или је закључила. Које су дакле улоге музике у једном позоришном комаду - то је питање на које одговарају театролози Иван Меденица и Јован Ћирилов. Уредница је Горица Пилиповић.

Позоришна музика најчешће унапређује драмску радњу, појачава њен израз. Може садржати увертире или интерлудијуме; може се појавити унутар радње у виду песама, игара или процесија, а може представљати и звучну позадину намењену подвлачењу атмосфере и наглашавању емоционалног дејства. И друга емисија циклуса почиње Валцером из музике за драму Маскерада Михаила Љермонтова, музике коју је компоновао Арам Хачатурјан.

Валцер је за овог аутора био кључ загонетке музике за Љермонтовљеву драму и чак га је редитељ Симонов на премијери 1941. употребио као лајт-мотив кроз целу представу. Његова злокобна атмосфера као да је најављивала и трагичне историјске догађаје који ће уследити.

Како слушати музику

Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић

Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње