недеља, 07. јан 2018, 15:00
Соларис
Тема емисије: Образовање у Византији. Саговорник: проф. др Радивој Радић, Одељење за историју филозофског факултета у Београду.
У византијској култури образовање је увек имало велики друштвени значај и превасходно је почивало на наслеђу античке грчко-римске цивилизације, са једне стране, и Светом писму и хришћанској традицији, са друге. Трогодишње основно образовање било је доступно широким народним слојевима, док се средње и високо образовање одвијало у специфичним установама, поглавито у Цариграду.
Поред институционалног образовања, у Византији је у свим епохама био распрострањен и плодотворан рад приватних наставника, међу којима су се поједини истицали и стваралаштвом и просветитељском улогом. У историји Ромејског царства дубок су траг оставиле личности светраних умних људи - полихистора. Нарочито су се изучавали граматика, право и филозофија, која је обухватала и област проучавања природних наука. У исти мах, свака образована особа морала је бити добро упозната са принципима хришћанске теологије. Византијско традиционално вредновање писмености и знања умногоме је допринело не само очувању тековина и духа античке мисли, већ и стварању предуслова за појаву Ренесансе у западној Европи.
Музички уредник: Ивана Ђорђевић
Тон-мајстор: Иван Лукић
Аутор емисије: Срђа Јанковић
Autor:
Срђа Јанковић
Емисија је посвећена темама из области природних наука које обухватају како базична, тако и примењена научна истраживања, са посебним освртом на научни метод, историју и филозофију науке, као и различите аспекте односа науке и друштва. Посебна пажња се поклања појашњењу и истицању кључних појмова и концепата од суштинског значаја за разумевање путева и процеса који воде ка научном сазнању. Саговорници у емисији обухватају научнике који се баве истраживањима из различитих области, од носилаца врхунских резултата и признања до оних који се налазе на почетку свог научног трагања, али и припаднике разноврсних професија који су у прилици да понуде релевантна мишљења о одговарајућим аспектима научних подухвата и науке у целини. [ детаљније ]
Коментари