Културни кругови: Филморама
У првом делу емисије бележимо најзначајније догађаје из културе, а темат "Филморама" посвећен је филмским темама и актуелностима.

Autor:
Група аутора
Централна културно-уметничка емисија Радио Београда 2. Како би што успешније повезивали информативну и аналитичку компоненту говора о култури у јединствену целину и редовно пратили ритам културних збивања, Кругови имају магазински карактер. [ детаљније ]
Шта ће бити са финасирањем српске кинематографије после одлуке Уставног суда о неуставности дела члана 19. Закона о кинематографији, од 3. априла 2014. године, по Иницијативи АНЕМ-а и РАТЕЛ-А?
И док у званичном обавештењу јавности АНЕМ слави још једну победу пред Уставним судом, филмска јавност Србије је затечена јер ову "победу" сматра Пировом победом над српском кинематографијом.
У тексту који можете прочитати на сајту Филмског центра Србије постоји питање, али и одговор који најбоље објашњава тренутну ситуацију: "Шта остаје кинематографији? Да чека нови Закон о аудиовизуелним делатностима, у коме ће се можда наћи решење за њено додатно финансирање, поред буџета, који је најмањи у региону! Нажалост, кинематографија нема ниједно регулаторно тело, златну коку, које би могло да побољша њено финансијско стање, а тиме и опстанак!"
О овој ситуацији, за Филмораму говоре адвокат АНЕМ-а Милош Стојковић и председник Управног одбора Филмског центра Србије Дејан Караклајић.
У разговору са редитељем Борисом Митићем, присетићемо се аустријског редитеља Михаела Главогера, његовог дугогодишњег пријатеља и сарадника, који је изненада преминуо у среду 23. априла од последица маларије у Либерији, где је боравио поводом снимања свог новог филма. Сматран је једним од најзначајнијих докуметариста данашњице, а за себе је говорио да истражује стање у коме живимо и оно што заправо јесмо. Негов најпознатији филм је Сјај курви (београдска публика га је гледала на фестивалу Седам величанствених пре две године), а потписује и изузетне докуметарце - Мегаградови, Смрт радника, Рат у Бечу, Биоскоп у глави...
Емисију уређује и води Невена Матовић
Коментари