Којекуда - реприза

Водимо вас у Музеј железнице у Пожеги. Тамо се налазе експонати који потичу искључиво из времена када је постојао систем пруга уског колосека на простору Србије и БиХ. Музеј постоји 22 године, а основао га је Стојан Стаматовић, који је радио као скретничар, маневриста, кочничар, благајник, кондуктер, отправник возова и шеф старе и нове железничке станице у Пожеги. Он је обилазио напуштене пруге, објекте и отпаде и сакупљао музејске експонате.

Овај музеј је права посластица за љубитеље возова, јер могу да виде осам парних локомотива за пруге уског колосека, а међу њима су чувена РАМА (најстарија на свету, данас ради), први српски воз „001 Милан" (изграђен 1882. године у Мајданпеку), америчка „двоглава аждаја" из Првог светског рата, оклопна партизанска, као и најбржа и најјача локомотива. Међу десетак вагона налазе се теретни и блиндирани, али и салон-вагон престолонаследника Франца Јозефа из 1897. године, који је с тапетама био синоним за луксуз.

Годишње музеј посети више од 5.000 љубитеља железнице који, најчешће, пут наставе ка Мокрој гори - каже Драган Стаматовић, управник Музеја и наш саговорник и домаћин у овој причи. Поред локомотива, занимљиви су и складиште, пружни прелаз, окретница, сигнал и скретница. Некима се највише допадну стара чекаоница и шалтер за продају карата с „штампачем карата", док се други одушеве предметима који су припадали железничарима: капа, фењер, сат, карта, радни сто, књига, телефон и слично.

И све су то обишле Елизабета Арсеновић и Мирјана Никић.

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње