уторак, 26. сеп 2017, 17:05
У средишту пажње
Да ли се производи за источно и тржиште западне Европе разликују по квалитету? Шта је показала најновија анализа урађена у Хрватској? Где је ту Србија и можемо ли да очекујемо исте производе на полицама у било ком делу Европе?
На основу анализа Друштва за заштиту потрошаћа "Потрошач" из Хрватске, популарни детерџенти, омекшивачи за рубље, друга стредства за прање и хигијенски производи познатих светских произвођача који се продају на хрватском тржишту, имају сасвим другачији састав него на тржиштима западноевропских земаља. Статистика Саветовалишта за заштиту потрошача у Загребу бележи тренд драстичног броја рекламација и пријава материјалних недостатака техничких уредјаја - од тзв. паметних телефона, лаптопова, ИТ опреме, кућних апарата до аутомобила- у односу на исте производе који се могу купити у Бечу, Берлину, Лондону. Резултати упоредне анализе показују да је половина производа купљених у Хрватској лошијег квалитета од истих производа купљених у Немачкој - тврди хрватска заступница у Европском парламенту Биљана Борзан, наводећи на пример да у ХИП дечјој кашици за хрватско тржиште има мање поврћа и мање омега три масних киселина које су важне за развој детета.
Питање неједнаких стандарда у производњи хране и остале робе за државе источне и западне Европе покренула је пре неколико месеци и Словачка, у чему су је подржале Чешка, Бугарска , Естонија са захтевом да се овај проблем реши строжом законском регулативом на нивоу ЕУ.
Шта је у међувремену урађено? Зашто удружења потрошача Хрватске поново постављају питање различитог квалитета производа у свим државама ЕУ и земљама западног Балкана? Шта је одговор великих компанија и произвођача? Ко контролише квалитет увозних производа? Шта пише у Стратегији Европске уније о политици заштите потрошача? Каква је ситуација у Србији, да ли су рађење сличне анализе и шта о квалитету увозних производа мисле потрошачи?
Гости у студију су: Вера Вида, председница Центра потрошача Србије, Стеван Благојевић, директор Института за општу и физичку хемију и Јелица Антељ, новинарка Политике. Путем телефона, од г-дина Илије Ркмана, председника Савеза потрошача из Загреба чућемо које су главне примедбе потрочача из Загреба на квалитет увозних производа и шта су показале досадашње анализе.
Бројеви телефона за укључења слушалаца су: (011) 322 50 99 и ( 011) 322 52 99.
Уредник и водитељ емисије је Оливера Симић Милошевић.
Autor:
Редакција магазинског програма
Свакога радног дана емисија "У средишту пажње" доноси интервју са нашим најбољим аналитичарима и коментаторима, политичарима и експертима, друштвеним иноваторима и другим познатим личностима, или личностима које ће убрзо постати познате. [ детаљније ]
Коментари