sreda, 21.07.2021, 15:46 -> 16:01
Izvor: RTS
Autor: Ratko Bečki
Slike ožive posle Anđelijine konzervacije
Još kao student na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, Anđelija Branković iz Novog Sela kod Vrnjačke Banje je počela da se bavi konzervacijom i restauracijom slika i grafika. Nedavno je diplomirala i sada se profesionalno bavi ovim poslom, a žitelji iz sela i okoline Vrnjačke Banje sa puno poverenja joj donose stara i vredna umetnička dela.
Anđelija Branković
ovih dana vraća stari sjaj jednom delu
nepoznatog autora nastalom u 19. veku. U
pitanju je ulje na platnu koje je već treću
generaciju u vlasništvu porodice iz
Novog Sela kod Vrnjačke Banje i za njih je
od neprocenjive vrednosti. Prvo je kao
student, a sada i kao diplomirani
konzervator obnovila i sačuvala mnogo
takvih dela. Neka su naslikana na
volujskoj ili svinjskoj koži, a neka su
nastala lakiranjem grafičkih otisaka,
tehnici koja je bila vrlo popularna pre
dve stotine godina.
"Ljudi
mi donose slike od kada su saznali čime
se sada bavim i od kada sam krenula na
fakultet. Prijatelji su prvi počeli da
mi donose slike, a onda su kasnije ljudi
koji su čuli šta je konzervacija i
restauracija takođe doneli neke svoje
omiljene slike koje su mislili da ne može
da se spasu", kaže konzervatorka
Anđelija Branković.
U Vrnjačkoj
Banji i okolini niko se više ne bavi
konzervacijom i restauracijom. Skup je
to zanat jer se koriste najkvaliteniji
i najskuplji materijali. Pigmenti, uljane
boje, špakle i foto aparati. Nije se
dogodilo da odbije stranku ma koliko
slike bile stare i vredne.
"Donose
mi dela koja se ja neki put uplašim kao
mlad konzervator da prihvatim. Ali sam
takođe ponosna da imaju toliko poverenja
u mene koja je tek počela da se bavim svojom strukom i zahvalna sam im na
tome", dodaje Anđelija .
Anđelijina
prva ljubav je bilo slikarstvo. Slika i
dalje. Čak je učestvovala i na likovnoj
koloniji Fontana gde je kao namlađa
učesnica zapravo krala zanat od starijih
slikara. Planira da upiše master ove
godine i posveti se konzervaciji i
monumentalnih dela.
Komentari