четвртак, 09.06.2022, 17:00 -> 18:33
Извор: РТС
Da li smo spremni za novi digitalni svet – šta je metavers i koje su njegove prednosti
"Kraj sveta koji poznajemo" naziv je 11. digitalne konferencije, posvećene marketingu i digitalnom poslovanju. Digitalizacija ubrzano menja svakodnevne navike i način života. Nenad Milić, izvršni direktor "IAB Srbija", ističe za RTS da internet doživljava takozvanu nadogradnju i da su upravo te mogućnosti interneta "veb 3.0" vrlo perspektivne u različitim domenima. Smatra da ne treba da se plašimo novog sveta, ali da u isto vreme treba da se edukujemo.
Koliko smo spremni za virtuelni svet govore činjenice da su za mnoge izrazi poput blokčejn, metavers, bitkoin, kriptovaluta i dalje nepoznanica. Šta donosi taj novi svet, koji je uveliko počeo i koji se to svet završava, teme su o kojima će govoriti pedesetak stručnjaka na 11. Konferenciji "Digital day 2020" na Dorćol placu u Beogradu.
Nenad Milić smatra da ne treba da se plašimo, ali da u isto vreme treba da se edukujemo i da je to i cilj konferencije koja se bavi trendovima i novitetima, koji su se desili u prethodnom periodu, ali i svim novim terminima.
"To je ono što ćemo mi sagledati i naši predavači, panelisti dati neke svoje osvrte na to, prognoze i videti šta nas to očekuje u narednom periodu", naveo je on.
Šta donosi novi digitalni svet
Ukazuje da internet doživljava takozvanu nadogradnju i da su upravo te mogućnosti koje sada taj "veb 3.0" pruža vrlo perspektivne u različitim domenima.
"S jedne strane, pojava tog metaversa, kojI je jedna vrsta nekog novog virtuelnog sveta, gde ćemo mi imati jednu naglašeniju interakciju s medijima s brendovima, između sebe, s našim prijateljima, nepoznanicima, gde ćemo se saživeti na neki način s internetom. To je ono što zapravo s jedne strane nekoga plaši, a s druge strane nekoga vrlo raduje, jer su mogućnosti velike", ističe Milić.
Ocenjuje da se metavers i internet isuviše doživljavaju samo kao prostor za zabavu i razonodu.
S druge strane, ističe da su mogućnosti upravo tog novog virtuelnog sveta u oblastima kao što je digitalni marketing, medicina, razvoj tehnologije da se dobija više u boljem kvalitetu i ubrzanju rada.
Prednosti metaversa
"Konkretno, u digitalnom marketingu u metaversu, u tom virtuelnom digitalnom svetu, imate jednog dizajnera koji pred sobom ima umesto jedan ili dva ekrana, sada u fizičkom svetu, ispred sebe pedesetak ekrana, gde može do najsitnijih detalja da uradi svoj dizajn. Da taj dizajn isporuči posle toga mnogo brže članovima svog tima, koji će ga primeniti i onda isporučiti svojim klijentima", objašnjava Milić.
Dodaje da je i sâm naziv "Kraj sveta koji poznajemo", iako zvuči malo apokaliptično i distopijski, preusmeren da pokaže koje su sve to promene koje su nas zadesile.
"Mi sada već živimo u postkorona periodu, ali ni taj period nije mnogo trajao, jer smo ušli u krizu izazvanu konfliktom u Ukrajini. To su sve stvari koje imaju mnogo uticaja na privredu, samim tim i na industriju kojom se bavimo, ali to je realnost i u s kladu s njom se adaptiramo i nastojimo da našoj publici objasnimo i da ih pripremimo da se što bolje uhvate u koštac s tim", poručuje Milić.
Коментари