Читај ми!

Спотови о безбедности саобраћаја могу да промовишу и опасну вожњу – пропуст или "уметничка слобода"

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја сматра да су кампање за безбедност изузетно сврсисходне, јер се понашање несавесних возача не може мењати само казнама, већ се мора мењати свест. Када се ради о спорним спотовима, Окановић истиче да постоји проблем са продукцијским кућама и да се тиме мора озбиљно бавити.

Годишње у Србији погине 140 пешака, а на пешачким прелазима чак 21. Да ли кампање за безбедност саобраћаја имају утицаја на несавесне возаче?

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја сматра да су кампање за безбедност изузетно сврсисходне, јер се понашање људи не може мењати само казнама, већ се мора мењати свест.

"То мора да крене од вртића, преко основне и средње школе, морамо имати јаке и ефектне кампање, које ће људима мењати понашање. Ако неко 30 година не пушта пешаке, када види такву кампању, мора да му кликне у глави и да промени свој став", истиче Окановић.

Нажалост, према његовим речима, у Србији није прихваћен концепт кампања и спотова који највише утичу на возаче, а то су они који садрже потресне сцене.

О спорним спотовима: Дефинитивно постоји проблем са продукцијским кућама

Када је реч о последњој кампањи Секретаријата за саобраћај "Успори, од тебе зависи" и проблематичног спота, који су повукли са Јутјуб канала, а у којем се каже : "Кад смањиш брзину, шмекни околину, можда се ту шета, нека лепа сека", Окановић оцењује да је та кампања генерално добра и добро осмишљена, и усмерена управо на оно што јесте убица број један на путевима - а то је брзина.

"Међутим, приметили смо један спот у тој кампањи, који дефинитивно искаче из тога. Спорно је што у том споту возач гледа у страну, а не испред себе, тамо где треба. Ја немам ништа против тога да се ‘шмека нека лепа сека‘, али не док се вози", каже Окановић.

Дефинитивно, истакао је, постоји проблем са продукцијским кућама.

Наводи случај чувене шведске међународне компаније, која је пре неколико година снимила промотивни спот за долазак у Србију, у којем је било пет саобраћајних прекршаја.

Постоје, додаје, и мобилни оператери и јако угледне компаније које себи дозвољавају такве пропусте.

"Када продукцијској кући скренете пажњу да то не смеју да раде, онда наилазите на отпор, у смислу - ми имамо уметничку слободу, ви не разумете нас уметнике и слично. Дефинитивно морамо, колико год нас осуђивали, јер ето 'спутавамо уметничке слободе', морамо озбиљно да се бавимо тиме", закључио је Окановић.

петак, 24. јануар 2025.
6° C

Коментари

Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса
Ruzmarin
Рузмарин – биљни еликсир младости, чува наше памћење и отклања болове