Читај ми!

Plasido Domingo za kraj Beogradskog letnjeg festivala

Jedan od najvećih svetskih tenora, Plasido Domingo, gostovaće u Beogradu, gde će 8. septembra na stadionu Tašmajdan zatvoriti ovogodišnji Belef. Gošća na tom koncertu biće sopran Marija Jelić.

Menadžer Plasida Dominga imao je priliku da čuje gošću Jutarnjeg programa, Mariju Jelić, na koncertu u Rusiji, a pošto su već uveliko trajali pregovori sa Gradskim sekretarijatom za kulturu Beograda o predstojećem nastupu na Tašmajdanu, uputili su joj poziv da gostuje uz slavnog tenora.

„Naša saradnja se produbila i u nekim drugim zemljama i na nekim drugim projektima, ali to je bilo, primarno kako je došlo do naše saradnje. Bila sam iznenađena pozivom, a isto tako ovo za mene predstavlja veliku čast, ali još veću odgovornost“, priznaje Jelićeva.

Nastup sa tenorom koji već 60 godina ima blistavu karijeru, može da bude veliki podstrek, ali i da uliva veliki strah, tako da je potrebno naći neki balans kako da izađete sami sa sobom na kraj, dodaje poznata operska pevačica.

Priznaje i da ima tremu pred predstojeći koncert, ali da je trema više podstiče da se što bolje pripremi i da svakodnevno vežba kako bi nastup bio vrhunski.

„Izvodiđemo duete iz Verdijevih i Pučinijevih opera, a ja ću i sama izvoditi pojedine arije. Uz mene će nastupiti i svetski poznati dramski sopran, Ana Piroci i maestro Dijan Čobanov koji će dirigovati Simfonijskim orkestrom RTS-a“, navodi Marija Jelić.

Opera nije elitna umetnost

O operi se uglavnom govori kao o elitnoj umetnosti i o tome da pripada elitnoj kulturi, što jeste tačno, ali ako se osvrnemo na istoriju, napominje sagovornica Ivane Milenković, opera je nastala u 16. veku u Firenci i bila je namenjena svim društvenim slojevima.

„Kasnije, u 19. veku, u Sjedinjenim Državama je došlo do reforme opere kada je ona od popularne umetnosti, postala elitna. Odnosno, elitni društveni slojevi su je na neki način prisvojili kako bi imali svoju društvenu konfirmaciju. Nametnut je način oblačenja u operi, nemetnute su neke društvene norme – ko ide u operu, kog materijalnog statusa, kog društvenog, kog političkog... Znači pitanje je konzumacije i ko je konzumira, a ja ne doživljavam operu kao elitnu umetnost“, napominje Jelićeva.

Jedan od načina da se opera ponovo približi najširoj publici bi bila decentralizacija, odnosno da opera stigne do svakog grada u Srbiji, i kako dodaje gošća Jutarnjeg programa, na tome se vrlo intenzivno radi.

Takođe je važna i edukacija publike. Da se kroz obrazovanje i medijsku promociju dođe do toga da svaka osoba može da razume operu i da svaka osoba ima potrebu da čuje operu.

„Na ovaj način, dovođenjem svetskih operskih zvezda, a imali smo na početku Belefa na Tašmajdanu koncertno izvođenje opere Karmen, gde sma takođe nastupala sa Elinom Garanča – na ovaj način mi približavamo operu i edukujemo publiku. Velika nam je podrška u ovom projektu RTS koji je partner projekta i koji će snimati koncert, ali i to je način da kroz propagandni materijal popularišemo operu“, zaključuje Marija Jelić na kraju gostovanja u Jutarnjem programu.

уторак, 22. април 2025.
16° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом