субота, 11.12.2021, 14:50 -> 17:35
Извор: РТС
Аутор: Јована Вулиновић
„Content to Consumer“ panel diskusija „Producenti – za koga stvaramo“
Drugog dana konferencije „Content to Consumer“, govorilo se o programskim željama publike, novim poslovnim modelima i odnosima producenata sa finansijerima, emiterima i distributerima sadržaja.
Panel pod nazivom „Producenti – za koga stvaramo“ – bio je prilika da se čuje više reči o aktuelnim trendovima u produkciji sadržaja. Poseban akcenat je stavljen na igrani serijski program, čija je proizvodnja u ekspanziji.
„Svi korisnici žele jak, brz, dobar pristup sadržaju – raznovrstan sadržaj i recepciju u pokretu, naravno uz imperativ internet konekcije. Kada im to pružimo, onda će oni odlučiti da li će gledati u terminu kada se emituje u brodkastu, u odloženom gledanju, možda kupiti na nekoj platformi, ali oni će imati izbor onoga što oni žele“, smatra Aleksandra Milovanović, vanredni profesor FDU.
„Ono što je dobro je da se kod nas revolucija dešava u dva pravca – jedan pravac je televizijski pravac i pravljenje tih platformi, a sa druge strane na celom prostoru bivše Jugoslavije se pojavila bisokopska mreža. Mislim da sad živimo zaista u nekom zlatnom dobu i mislim da ovo što mi svi nudimo i prva stepenica iz čega možemo da odemo dalje“, navodi Igor Stoimenov, reditelj
Korak dalje bi bila produkcija igranog serijskog programa sa partnerima iz regiona.
Poslednjih godina sve više se ruše kulturne i govorne barijere i nestaju granice, a imperativ je kvalitetan i raznovrstan sadržaj.
„Balkan je pun priča, i to fantastičnih priča, i samo je pitanje vremena kad će to neko da probije na međunarodnom nivou... Čini mi se da je strašno bitno da mi to institucionaliziramo – da sa jedne strane skupimo da nacionalni servisi budu, a sa druge strane mi nezavisni producenti da probamo da radimo projekte zajedno, tako da ti za paru koju daješ za jednu seriju dobiješ šest serija na regionalnom nivou“, predlaže Pece Taleski, producent iz Makedonije.
„Mi vrlo često imamo froglip ovde, kasnimo pa samo dođemo u to kako možemo da sudjelujemo i vrlo brzo se organizujemo... To vrlo brzo može da dođe do svih sedam osam najvećih prikazivača i ne samo prikazivača, telekomi koji su sada proizvođači – mogu se udružiti i zajedno nastupati. Ako svako ima 150.000 po epizodi zajedno će imati milion i po eura po epizodi, i odmah će kvalitet da prati i bićemo relevantni na svim tržištima“, tvrdi Armin Hadžić sa Sarajevo film festivala.
Učesnici panela su saglasni da su ulazak u projekte sa ciljem da se samo zaradi novac, kao i nedostatak autoriteta koji će kritički i nepristrasno gledati na sadržaj koji se publici plasira – dva problema koje je neophodno iskoreniti. Ekspanzija serijskog programa uvela je potrebu i za novim stručnim kadrovima.
„Dva ključna čoveka u svakoj seriji su kreator i šouraner. To su jedina dva čoveka – kreator koji sve postavi, i šouraner koji se polomi tri godine i to treba učiti decu. To su dve osobe sa najvećim moralnim integritetom, a treći je producent... Ključni momenat koji je bitan je da se izađe iz svoje sujete... Isto tako treba raditi i na edukaciji kritike“, dodao je Igor Stoimenov.
Zaključak panela je da je neophodno ulagati u obrazovni kadar, biti otvorenog uma u prihvatanju promena, ali je ukazano i na neophodnost povezivanja sa internacionalnim tržištem koji će trasirati put i drugim medijskim sadržajima.
Коментари