Održivi razvoj u trećem milenijumu

Upravljanje ljudskim resursima rezultat je ubrzanih promena u svetu. Ljudi, njihove mogućnosti, razvoj i motivacija postaju odlučujući faktori konkurentnosti i održivog razvoja, o čemu se govorilo na naučnom skupu u Privrednoj komori Beograda.

U Privrednoj komori Beograda održan je Međunarodni naučni skup na temu „Ciljevi održivog razvoja u 3. milenijumuˮ, namenjen svim stručnjacima u domenu zaštite životne sredine: istraživačima, ekonomistima, pravnicima, inženjerima, nastavnicima, meteorolozima, inspektorima i svima koji imaju odgovoran odnos prema zaštiti životne sredine.

Događaj organizuje naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine „Ekologika" u saradnji sa Privrednom komorom Beograda.

Program Naučnog skupa obuhvatio je mnoge tematske celine i celokupnu problematiku održivog razvoja u mnogim oblastima nauke i proizvodnim sektorima u skladu sa Milenijumskim ciljevima razvoja.

Dokument predstavlja detaljan plan sa kojim su se saglasile sve zemlje sveta, kao i vodeće razvojne i obrazovne institucije. 

Na Skupu se govorilo o sledećim tematskim oblastima: paradigma održivog razvoja, strategija i principi održivog razvoja, aktivizacija rada u okviru Globalnog partnerstva za održivi razvoj, jačanje uloge finansijskih institucija u zaštiti životne sredine, obezbeđivanje jeftinih, pouzdanih i savremenih izvora energije za sve, stvaranje održive infrastrukture uz primenu ekoloških tehnologija.

U prikazu Milenijumskih ciljeva predsednica Naučnog odbora Konferencije prof. dr Larisa Jovanović i doc. dr Zoran Čajka ukazali su na važnost aspekata poput: iskorenjivanja siromaštva i gladi, pristupa osnovnom obrazovanju, jednakosti polova, borbe protiv malarije i HIV-a... 

Prof. dr Saša Virijević Jovanović je predstavila koncept održivog razvoja iz aspekta marketinga i analizirala primere kompanija koje koriste „zeleni marketing" za razvoj konkurentnosti na tržištu. „Ekološka orijentacija nije trošak već investicija koja vremenom dovodi do većih koristi za kompaniju, potrošače i okruženje. Odnos potrošača prema zelenim proizvodima razlikuje se u zavisnosti od države, nivoa obrazovanja, zanimanja", istakla je tom prilikom.

Prof. dr Goran Dašić iz MBS-a ukazao je na značaj primene internog marketinga za razvoj ekološke svesti jer, kako je rekao, „interni marketing posmatra zaposlene kao interne potrošače".

Posle kvaliteta i cene, ekološka orijentacija je treći faktor koji u Evropskoj uniji potrošače opredeljuje u kupovini.

Priredila Aleksandra Stojanović

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 22. фебруар 2025.
3° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса