Читај ми!

Деценија Инстаграма – прва фотографија и шта треба да знате о апликацији која је променила свет

Апликација која је покорила велики део друштвеног и медијског простора и постала толико популарна да је обликовала свет око нас, од дизајна кафића и музеја, преко аранжирања тањира и хране до тога како се понашамо и где идемо, појавила се без фанфара на данашњи дан пре десет година на „Еп стору“.

Све је почело љубављу према технологији и фотографији. Док су студирали на Станфорду, Кевин Систром и Мајк Кригер лансирали су Инстаграм 6. октобра 2010. године као једноставан начин дељења фотографија.

Питате се вероватно која је прва фотографија која је покренула лавину од 50 милијарди, до сада подељених? Била је то пробна фотографија Кевиновог златног ретривера (и стопала његове девојке) поред тако киоска у Мексику, постављена 16. јула 2010. године.

Инстаграм је одмах постигао велики успех. У првих неколико сати од лансирања, апликацију је скинуло 10.000 људи, а током наредне године десет милиона.

Приметивши успех у неку руку ривалске мреже, Фејсбук је 2012. године купио и наставио да развија Инстаграм, који данас може да се похвали бројком од милијарду корисника и чињеницом да је једна од најпопуларнијих друштвених мрежа на свету.

Доступност паметних телефона са одличним камерама довела је до популаризације културног феномена селфија, а где боље да га окачите него на Инстаграм. Шкљоцање предње камере на телефонима постало је свакодневна рутина, па данас тешко да можете негде да одете а да излазак, сами или са друштвом, не овековечите (да погодили сте) селфијем.

Најзначајнија промена било је увођење одељка Stories (приче), која омогућава људима да постављају привремене текстове и снимке, који нестају после 24 сата. Такође су додати и бројни ефекти за мењање снимака. Занимљиво је да је ове могућности прво увео ривалски Снепчет

Више од две трећине корисника су млађи од 34 године, због чега је Инстаграм врло брзо привукао пажњу маркетинг индустрије, па је мрежа временом изнедрила потпуно ново занимање – инстаграмер. Због чињенице да базу чине млади људи, феномен инфлуенсера (људи од утицаја) такође је добио потпуно нову димензију са популаризацијом ове мреже.

Важан део успеха Инстаграма јесте и његова способност да привуче познате људе који, заузврат, на мрежу привлаче велики број пратилаца. Кристијано Роналдо је незванични краљ Инстаграма (238 милиона пратилаца), а у двору се још налазе и Аријана Гранде (203), Двејн Џонсон (199), Кајли Џенер (196), Селена Гомез (194)...

Ако сте од оних који уживају у Инстаграму, нема сумње да је та друштвена мрежа за десет година постојања променила начин на који комуницирате, делите са другима личне приче и доживљаје. За вас остале: пробајте, шкљоцните ту камеру понекад и окачите на Инстаграм, можда вам се допадне.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 06. август 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару