Како се борбом за кликове, може изгубити битка са друштвеним мрежама
Београд је домаћин доделе „Светског ПР Оскара“ и међународне конференције о комуникацијама на којој учествује 200 стручњака из више од 20 земаља.
Сведоци смо све већег утицаја друштвених мрежа и поплава лажних инфорација. Истраживање у 28 земаља које је недавно рађено показује да показује да око 50 одсто испитаника верује медијима као извору поузданих информација.
О томе, могу ли друштвене мреже преузети улогу традиционалних медија, за РТС је говорила Наташа Павловић Бујас, глобална председница Међународне асоцијације за ПР.
„Друштвене мреже јесу преузеле улогу информисања јавности у великој мери, али оно што нису и не треба да преузму јесте едукација јавности и одговорност коју медији имају у томе. Ако медији буду инсистирали на новинарским кодексима, на одговорности према јавности, неће изгубити битку са друштвеним мрежама, то је сигурно. Ако се буду борили за кликове, ту је крај, и медијима и нашем послу, ПР-у", рекла је за Дневник РТС-а Павловић Бујас.
Говорећи о проблему са злоУпотребом вештачке интелигенције, Павловић Бујас каже да је тај проблем присутан и у ПР-у и у медијима, али да је изражен и у другим професијама и да ће тако бити све док се законски не регулише, и нагласила да је битна и саморегулатива кроз професионална удружења.
„Одговорност и етика, то ће бити кључне речи. Уопште, безбедност на интернету и употреба вештачке интелигенције одговорно, биће велика тема за све нас, и у банкарству и у другим гранама привреде. Страх у јавности зато и расте што не знамо како се с тим носити. Биће још лажних вести, ми ћемо морати да будемо дигитално писменији да бисмо знали коме да верујемо а медији ће бити одговорнији, надамо се, да пласирају информације из поузданих извора", закључује Павловић Бујас.
У Србији се у агенцијама за комуникације и односе с јавноћу сваке године повећава и број запослених и приход. Прошле године број запослених повећан је за 11 одсто а нето добит за 30 одсто. Глобално тржиште ПР-а је око 20 милијарди долара годишње.
Коментари