четвртак, 21.03.2024, 18:19 -> 18:48
Извор: РТС
Аутор: Вишња Печенчић
Дан европских аутора – О чему пишемо и шта читамо
Данас људи мало читају, посебно млади, кажу. Заправо, чита се више него икада, само је питање шта и на који начин се чита. И школство је у проблему, просветни радници незаинтересовани, следствено и ученици. Када се појаве примери који оповргавају то опште место, из неког разлога веома тешко проналазе простора у медијима. Опште место је и да медији немају образовни програм. Када такве програме имају, они из неког разлога прођу прилично незапажено. Запитајмо се о чему пишемо и шта читамо.
Редакција школског програма Радио-телевизије Србије, у понедељак 25. марта учествоваће у обележавању Дана европских аутора. Пројекат је покренула Европска комисија 2023. године са циљем промовисања читања и књижевности међу младима, локалних европских аутора и издавача, и развоја читалачке културе. Овај дан ће обележити преко хиљаду образовних и културних установа широм Европе, догађајима попут јавних читања, разговора са ауторима, радионица и трибина.
Учешће Редакције школског програма РТС-а биће специфично. Редакција је организовала умрежени догађај у сарадњи са девет школа у Србији. У свакој од тих школа, одржаће се догађај током ког ће ученици и њихови професори имати прилику да се боље упознају са садржајем телевизијског школског програма, односно оних емисија које су циљано прављене како би подстакле читање и заинтересовале младе за књижевности.
Идеја за организовање оваковог умреженог догађаја, у ком ће сарађивати институције и особе које се баве подстицањем читалачке културе код младих потекла је од става да је ћемо удруженим трудом, идејама и иницијативама постићи боље резултате.
Читалиште – читате ли ишта? је студијска емисија у којој група младих заједно са водитељима и гостима (писци, стурчњаци итд) дискутује о развноврсним темама повезаним са књижевношћу и културом читања.
Поводом Дана ервопских аутора, екипа Читалишта одржаће огледни час у Првој београдској гимназији, током ког ће у учионици „рекреирати“ емисију. Наиме, час ће пратити структуру емисије, а учесници ће бити сами ученици те гимназије. У виду питалица, ученици ће показати колико добро познају европске ауторе, а затим ће се разговарати о статусу књижевности данас, о начинима на које њихова генерација чита и о њиховом односу према књигама.
Лектизер је играни серијал који треба да намами гледаоце да прочитају лектиру, али и да пружи иновативан и другачији начин посматрања дела за оне који су га већ прочитали. По формату и садржају је прилагођен коришћењу у настави у средњим школама, у циљу да може да послужи као додатно мултимедијално средство у настави.
Лектизер ће се пуштати у оквиру огледних часова и радионица у седам средњих школа у Србији. Након гледања биће спроведено истраживање фокус групе, како бисмо добили сугестије за побољшање серијала и његове примене у настави.
Школе које ће учествовати су: Девета гимназија „Михаило Петровић Алас“ у Београду, Пета београдска гимназија, Гимназија „Свети Сава“ у Београду, Електротехничка школа „Никола Тесла“ у Београду, Гимназија „Бора Станковић“ у Бору, Средња школа „Свети Ахилије“ у Ариљу и Економска школа у Ужицу.
Дан европских аутора биће обележен још једним посебним догађајем. Будући да Редакција школског програма има документарни серијал о специјалним школама у Србији, 25. марта биће организован догађај и у Школи са ученике оштећеног вида „Вељко Рамадановић“ у Земуну. Специјална гошћа биће Констракта, која ће са ученицима школе учествовати у две радионице.
Прва радионица ће бити спроведена кроз читање на Брајевом писму, тако што ће ученица школе упознати Констракту са Брајевим писмом, а потом читати одломак из књиге на Брајевом писму, а Констракта наставити читање на црном тиску.
Након читања ученици ће разговарати са Констрактом и разменити утиске. Уследиће музичка радионица, на којој ће наступити школски бенд свирајући различите музичке нумере, међу којима ће бити и Констрактина песма коју ће заједно извести. Овим радионицама ће присуствовати и ученици ОШ „Светислав Голубовић Митраљета“.
Коментари