понедељак, 02.04.2018, 12:56 -> 15:27
Извор: РТС, Al Jazeera
Мост у који је „уграђено“ 60 Ајфелових кула
Кинеско инжењерско чудо и најдужи мост на свету, који повезује Хонгконг и Макао преко Бисерне реке са остатком Кине, протеже се 55 километара и у њега је уграђено челика довољно да се направи 60 Ајфелових кула.
Девет година након почетка градње, кинеска влада организовала је прву посету за медије како би показала оно што је досад учињено. Мост ће повезати Хонгконг са градом Жухај и коцкарском енклавом Макао, пресецајући делту Бисерне реке.
Званичници очекују да ће мост бити у употреби наредних 120 година и донети велики економски подстицај смањењем времена путовања за 60 одсто.
Агенција Синхуа пренела је да је у њега уграђено 420.000 тона челика, односно онолико колико је потребно да се изгради 60 Ајфелових торњева.
Гао Синглин, менаџер пројектног планирања мост, каже да му је изградња 6,7 километара дугачког подводног тунела највише задавала муке.
„Било је много непроспаваних ноћи, зато што је градња тунела била изузетно напорна и стресна. Повезивање 80.000 тона тешких цеви под морем било је највећи изазов“, истакао је Синглин.
Укупна цена пројекта, који укључује мост, подводни тунел, вештачка острва и све приступне саобраћајнице, процењује се на 15 милијарди долара.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар