Читај ми!

Мета најавила креирање огласа помоћу ВИ на Фејсбуку и Инстаграму, рекламне агенције у паници

Технолошки гигант „Мета“ најавио је да ће омогућити оглашивачима на „Фејсбуку“ и „Инстаграму“ да у потпуности праве кампање и одређују публику којој ће се рекламе приказивати, уз коришћење алата заснованих на вештачкој интелигенцији до краја следеће године. Овим потезом „Мета“ је озбиљно затресла традиционалну маркетиншку индустрију.

Мета најавила креирање огласа помоћу ВИ на Фејсбуку и Инстаграму, рекламне агенције у паници Мета најавила креирање огласа помоћу ВИ на Фејсбуку и Инстаграму, рекламне агенције у паници

Конгломерат Марка Закерберга, у оквиру којег, осим Фејсбука и Инстаграма, послује и платформа за размену порука Вотсап (WhatsApp), намерачио се на маркетиншке буџете брендова, представљајући претњу рекламним и медијским агенцијама које управљају кампањама и буџетима клијената.

Алати засновани на вештачкој интелигенцији (ВИ) још су у развоју, а о њима је први извештавао Волстрит журнал. План је да „Метина“ рекламна платформа за брендове кориснике прави огласе на основу достављене слике производа и у оквиру планиране суме.

„Метина“ платформа већ нуди неке алате који користе ВИ уз помоћ којих оглашивачи могу да прилагоде постојеће огласе пре него што се појаве на Фејсбуку и Инстаграму.

Међутим, нови алати би могли да укину традиционалне улоге посредника у креирању, планирању и куповини огласа које имају агенције, али и да отворе врата бројним оглашивачима са малим буџетима који не могу да приуште да ангажују компаније за маркетиншке услуге.
Вештачка интелигенција би направила целу рекламу – укључујући слике, видео-клипове и текст – и одредила којим корисницима да се она прикаже у складу са буџетом клијента.

Таргетирање, на пример, по геолокацији омогућило би, на пример, да се оглас за туристичку компанију прилагоди тако да нуди понуде посебно везане за дестинације које највероватније занимају кориснике.

Инвеститори су брже-боље распродали неке од највећих светских маркетиншких сервиса након што су се у понедељак појавиле вести о планираном увођењу вештачке интелигенције компаније „Мета“. То би могло да доведе до знатног раста прихода од оглашавања, са 160 милијарди долара колико сада конгломерат зарађује од реклама.

Марк Закерберг, који је у великој мери фокусиран на покретање оглашавања заснованог на вештачкој интелигенцији, назвао је развој нових алата „редефиницијом категорије оглашавања“.

У априлу је „Мета“ ажурирала своје процене улагања за следећу годину са плановима да инвестира између 64 и 72 милијарде долара у капиталне издатке, укључујући трошкове изградње инфраструктуре за ВИ. Компанија је првобитно саопштила да очекује да ће потрошити до 65 милијарди долара у 2025. години.

Помоћ малим и средњим предузећима, не атак на агенције

„Мета“ најављује да ширење капацитета ВИ за брендове није потез ка уништавању традиционалних агенција.

„Верујемо у будућност агенција. Верујемо да ће ВИ омогућити агенцијама и оглашивачима да фокусирају драгоцено време и ресурсе на креативност која је важна. Иако мислимо да ће на крају бити више аутоматизације у маркетингу, улога коју агенције играју постаће све важнија кроз њихову способност планирања, извршавања и мерења на различитим платформама“, истакао је Алекс Шулц, директор маркетинга и потпредседник аналитике у компанији „Мета“, у недавној објави на пословној платформи LinkedIn.

Међутим, Шулц је додао да ће алати засновани на ВИ помоћи у „изједначавању услова“ за мала и средња предузећа која немају времена или финансија да би користила услуге агенције.

„Милиони малих предузећа се ослањају на нашу платформу да би расла. За ова предузећа која нису у могућности да сарађују са агенцијама или немају времена да размишљају о својој креативности или таргетирању публике, ту вештачка интелигенција може помоћи у изједначавању услова“, поручио је Шилц.

петак, 06. јун 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом