Пробој у технологији пуњења електричних аутомобила, за пет минута пуна батерија
Инжењери највећег кинеског произвођача електричних аутомобила направили важан технолошки искорак правећи пуњач који омогућава да се батерија возила у целости напуни за само пет минута.
Инжењери младог кинеског гиганта аутомобилске индустрије BYD направили су пуњач који омогућава да се цела батерија која даје погон електричном возилу напуни за само пет минута.
То, практично, значи да су се електрични аутомобили те компаније по том параметру изједначили са класичним возилима са мотором на унутрашње сагоревање која се пуне бензином.
Ову промену је сликовито описао генерални директор компаније Ванг Чуанфу, који је на недавној конференцији за штампу рекао: „Остварили смо прелаз из доба у којем су људи чекали своје аутомобиле у доба када аутомобили чекају људе.“
Скраћивање времена потребног за пуњење остварено је повећањем снаге пуњача на 1.000 киловати, што је вишеструко више у односу на типичне пуњаче, који често имају снагу од само 250 киловати.
У складу с тим, морале су бити извршене промене и у структури батерије и карактеристикама мотора и других електричних система аутомобила, попут клима-уређаја.
Наравно, биће потребна и нова мрежа пуњача – BYD за почетак планира крупну инвестицију у производњу и постављање 4.000 нових пуњача широм Кине.
Иначе, у Кини ове године би требало да буде инсталирано чак 460.000 нових пуњача за електрична возила, што би укупни број тих уређаја подигло на 2,1 милион.
BYD оставља конкуренцију за собом
Пет минута пуњења ће бити довољна да аутомобилима омогући вожњу од 470 километара. Нова технологија ће први пут бити примењена у моделима "хан Л" и "танг Л", које ће BYD понудити купцима у априлу.
Акције највећег кинеског произвођача након саопштења о технолошком пробоју су скочиле шест одсто на берзи у Хонг Конгу, јер се очекује да ће му брзо пуњење не само дати предност у односу на друге фабрике електричних возила попут „Тесле“ или „Икспенга“, већ и у односу на водећег светског произвођача батерија за аутомобиле кинески ЦАТЛ, будући да је "БYД" развио комплетан производни процес, укључујући ту и израду сопствених батерија.
Вредност деоница BYD порасла је у протеклих годину дана за 85 одсто. На то је утицај имало и увођење новог система за аутоматизовану вожњу, коју су у компанији са седиштем у граду Шенџен, назвали „божје око“.
Поменуте нове технологије требало би да у будућности одиграју битну улогу и у освајању европског континента које BYD планира. Наиме, у октобру ове године требало би са радом да почне фабрика у Мађарској.
Још једна ће бити отворена у Турској, могуће већ идуће године, а руководство кинеске компаније, извештавају медији у источној Азији, разматра и потенцијалне локације за треће постројење у Европи.
BYD је у прва два месеца ове године произвео 27 одсто свих електричних аутомобила направљених у Кини и у земљи продао више од 405.000 јединица.
У јануару Кина је извезла 900.000 аутомобила, од чега 16 посто отпада на BYD.
Коментари