Мегапројекат испод Балтика – Данска почела са градњом најдужег подводног тунела на свету
Данска гради најдужи подводни тунел на свету, који ће је испод Балтичког мора спајати са Немачком. За неколико година тунел Фемарнбелт скратиће пут трајектом од 45 минута на само седам минута возом.
Цена пројекта је око осам милијарди долара, а осим железничке везе, тунел ће имати и друмски ауто-пут са четири траке. Не само да ће бити најдужи подводни тунел, већ и најдужи железничко-аутомобилски тунел на свету.
Краљ Фредерик Десети посетио је градилиште поводом полагања првог 217 метара дугачког бетонског сегмента, а укупно ће их бити 79 до краја пројекта.
Укупна дужина тунела износиће 18 километара, а ради се о такозваном „уроњеном“ типу тунела. Биће постављен на дну Балтичког мора у рову ширине 40 до 50 метара и дубоком 12 до 15 метара.
Тунел је кључна компонента Скандинавско-Медитеранског коридора, транспортне мреже која се протеже скоро 5.000 километара од Средоземног мора до Финске. Коридор прелази океан и пролази кроз Алпе, али кад дође до Скандинавије, мореуз Фемарн тера путнике да обилазе 450 километара.
Планирана железничко-аутомобилска веза скратиће путовање из Хамбурга у Копенхаген са пет на мање од три сата, а оно за шта је трајекту потребно 45 минута, колима ће се пролазити за десет, а возом за седам.
Саобраћај у подводном тунелу ће се одвијати кроз одвојене тунелске цеви, по једна за сваки смер. Постојаће и трака за хитне случајеве, а тунел ће бити стално надзиран камерама из контролног центра у Копенхагену.
Коментари