субота, 23.09.2023, 11:22 -> 11:35
Извор: РТС, Guardian, Википедија, Merriam-Webster
Тик-токов канал за проводаџисање – Meet cute
Компанија „Тик-ток“, на интерној мрежи, има могућност за повезивање, то јест упознавање запослених са пријатељима и члановима породица других колега. Идеја послодавца је да олакша својим запосленима да пронађу партнере. Ипак, упознавање је дозвољено искључиво ван компаније.
Запослени у „Тик-току“, подружници кинеске компаније „Бајт денс“ (ByteDance) имају могућност да, уколико то желе, буду проводаџије.
Канал, назван Meet Cute, налази се на платформи коју на радном месту користе хиљаде запослених у „Тик-току“ широм света за постављање докумената, одржавање видео-конференција итд. Међутим, ту је и могућност да људи пронађу потенцијалног романтичног партнера међу својим колегама.
На каналу, о којем је први извештавао Форбс, запослени могу да „рекламирају“ чланове своје породице, пријатеље или познанике колегама.
Објаве са важним информацијама о „рекламираним“ особама, попут висине и тежине, приказују се на „зиду“, слично као у апликацијама за упознавање. Услуга такође омогућава запосленима да коментаришу објаве и процењују људе који се појаве на „зиду“.
У опису канала Meet Cute јасно је наглашено да „компанија није одговорна за посредовање у споровима“.
Канал, који се налази на интранет форуму компаније под називом ByteMoments, углавном користе запослени у Кини, али платформу за обављање свакодневних послова користе и запослени компаније широм света.
Портпарол „Бајт денса“, кинеске технолошке компаније која поседује Тик-ток, рекао је да је функционалност Meet Cute дизајнирана тако да се користи у Кини, сугеришући да није предвиђено да је користе запослени у иностранству.
„Разматрамо културалне разлике када правимо интерне апликације као што је ByteMoments. Функционалност Meet Cute је посебно дизајнирана као опција за запослене у континенталној Кини и ми смо канал учинили специфичним за то тржиште“, наводи портпарол компаније.
Запослени су обавештени да Meet Cute треба користити за упознавање појединаца искључиво ван компаније, а саветују се да не постављају личне податке, а поготово не податке о запосленима.
Компанија „Бајт денс“ није била стидљива у покушајима да буде проводаџија за запослене. И раније је било интерних начина за повезивање, попут Пројекта 175.
Према писању Тек планете на кинеском (Tech Planet), и друге технолошке платформе као што су „Алибаба“, „Хуавеj“ и "Meituan" својим запосленима пружају форуме за упознавање или услуге повезивања.
Запослени у „Тик-току“ који су разговарали са новинарима Форбса рекли су да се, због покушаја компаније да олакша запосленима проналажење партнера, осећају као да им је задирано у приватност.
Коментари