Читај ми!

Нови бизнис у Италији – дечји рођендани у стилу венчања

Током последњих десет година, сектор дечјих прослава претворио се из једноставне кућне забаве у праву индустрију организовања догађаја, са буџетима и сценографијама који све више подсећају на венчања него на рођендане.

Локације из снова, ексклузивне услуге, анимације по мери и „ол инклузив“ пакети постали су бизнис у порасту, који се ослања на све раширенију потребу да се задиве и надмаше – не само званице, већ пре свега други родитељи.

Од дневне собе до луксузних вила

Ако су некада били довољни домаћа торта, неколико балона и аниматор, данас је понуда огромна, а захтеви све персонализованији.

Рикардо Арпинели, планер из Рима који води два бренда специјализована за дечје догађаје, објашњава како је тржиште експлодирало у последњих петнаест година:

„Основни пакет се креће од 450 евра и иде до 1.000, само за сат и по прославе. Али ако се изаберу посебне виле, локације на мору или тематски амбијенти, цена брзо расте. Има места која само за закуп траже 1.000 или 2.000 евра.“

А примера има много: пиџама-журка са десет мини-шатора постављених у кући слављенице, са светлима, душецима и аниматоркама које девојчицама сређују фризуре до касно у ноћ. Или наступ Спајдермена који се пење уз вилу слављеника, организован уз помоћ фирме за акробатске грађевинске радове – 150 евра за десет минута изненађења. Неки чак унајмљују четири лимузине да довезу мале госте од капије имања до улаза у салу за прославу.

Формат који опонаша венчање

Персонализовани, често дигитални и брендирани позиви, тематска декорација, кетеринг, торта по мери, анимација, костимирани ликови, фотографи, цвеће, коктели за родитеље и завршни поклони – рођендан постаје прави церемонијални догађај. И то врло скуп догађај.

„То је као да организујете венчање“, потврђује Арпинели.

Цене? До 5.000 евра. Кетеринг одавно не значи само пице и сендвиче – ту су кувари који спремају хамбургере на лицу места, тзв. апекар-возила са прженом храном, возила са сладоледом и „свит тејбл“ столови достојни свадбеног банкета.

Кључна реч је персонализација. Тема се бира пажљиво, у складу са интересовањима детета: једнорог, принцезе, пирати, суперхероји или цртаћи. Али прослава мора да понуди и искуство. Популарнe су и такозванe „парти-лабораторијe“, где деца праве колачиће, саде биљке, израђују предмете или похађају мини-креативне радионице. На пример, „флауер лаб“ омогућава сваком малом госту да направи сопствену цветну декорацију и понесе је кући.

Између статусног симбола и друштвених мрежа

Иза ових раскошних прослава не стоје само жеље деце, већ често и очекивања родитеља. У ери друштвених мрежа, рођендан постаје прилика да се покаже укус, креативност и, надасве, финансијска моћ. Неки родитељи отворено признају да желе да „задиве друге“ или да не желе да „заостају“ за прославама виђеним на интернету или код пријатеља. Слика, пре свега на дигиталним платформама, игра пресудну улогу у претварању рођендана у својеврсну параду идентитета.

Беби-спа: мали одрасли

Следећи корак је претварање дечјег искуства у искуство одраслих. То је случај са „Беби-спа журком“, форматом који је све траженији и у Италији. Козметички третмани за девојчице од три године па навише: маникир, педикир, шминка, фризуре, маске за лице и велнес третмани организовани у салонима лепоте који су направили посебне зоне за децу. Розе мантили, индивидуалне станице и козметичарке додељене сваком детету – цена се креће од око 80 евра по детету за сат времена третмана.

Сценарио подсећа на прави спа ритуал: мали гости се дочекују, облаче мантил и смештају се. Нуде се сокови, чипс, кокице, а могу и да донесу торту. Неке бирају лак за нокте, друге пилинг и негу, треће маске за лице уместо шминке. Захтеви родитеља одређују детаље, али тренд је јасан: славити као одрасли.

Између бизниса и друштвене рефлексије

Индустрија дечјих прослава постала је рудник злата. Локације, декорације, анимација, храна и пиће, фото и видео услуге, садржаји за друштвене мреже – све то чини ланац који обрће велике суме и ствара нова занимања. Али феномен отвара и културна питања: колико ту има дечје жеље, а колико родитељске пројекције? Где се завршава игра, а почиње друштвена конкуренција? Да ли је то и даље прослава или статусни ритуал? Да ли родитељи деци одузимају радости једноставног детињства стварајући од њих размажене и претенциозне одрасле људе?

Док се траже одговори, сектор наставља да расте. А рођендан, барем за неке, постао је догађај са црвеног тепиха – али у дечјој верзији.

уторак, 04. новембар 2025.
14° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом