Читај ми!

Скандал због ког 14 милиона фанова Тејлор Свифт не могу да купе карте

Тејлор Свифт има толико обожавалаца да је могуће да заслужује место у УН, пише Атлантик. Али, за њену „Ерас“ турнеју они не могу да купе карте онлајн, зато што је Тикетмастер, један од водећих интернет посредника за продају карата у САД онемогућио куповину, јер су, како тврде, остали без карата. До улазница су дошли само они који су их купили у претпродаји, њих око 2,4 милиона. Случај истражује америчко Министарство правде.

Тејлор Свифт обара рекорде, и то није ништа ново. Она је прва уметница у историји која је освојила свако место у првих 10 на листи синглова у САД. Пре ње то је учинио Дрејк са девет места, а пре њега Битлси 1964. године са осам места на Топ 10 листи.

На сајту Гинисових рекорда наводи се да је албум „Midnights“ срушио три рекорда - најслушанији албум на Спотифају за 24 часа (184,6 милиона слушања), најслушанији први дан изласка албума (184,6 милиона) и да га је пустило 228 милиона људи.

Истовремено, Тикетмастер је због огромне потражње и очајничког покушаја њених фанова да дођу до карата за турнеју 2023, затворио продају. 

Шта се догодило 

Председник компаније рекао је да је 14 милиона фанова и ботова, покушало да купи карте. У блогу, који је у међувремену обрисан, наводи се да је промет у претпродаји засенио сваки претходни рекорд за четири пута. Такође, наводе да је било и 3,5 милијарди захтева.

Да би се задовољила таква тражња, Свифтова би морала да изведе „преко 900 наступа на стадиону (скоро 20 пута више од броја концерата које она изводи)“, навео је Тикетмастер.

Бројеви покрећу и питање о томе колику су улогу имали препродавци, али је основни закључак - број фанова Тејлор Свифт је невероватан.

Обожаваоци Свифтове који су имали среће да добију кодове за претпродају стално су наилазили  на проблеме на сајту, упите који се руше, велико време чекања и систем који не прихвата њихове информације (кодови, податке за пријаву и плаћање).

Они који су планирали да чекају општу продају, нису ни имали среће. Тикетмастер је саопштио да је продаја отказана „због изузетно високих захтева за продају карата и недовољног преосталог броја улазница".

Борба са медведима

У одговору на читаву ситуацију, Свифтова је навела да јој је драго да је 2,4 милиона људи дошло до карата, али да је бесна што они који су их добили су за то прошли као „да су се борили са медведима“.

Тејлор Свифт је покушала да јасно стави до знања да је прилично незадовољна како је све кренуло наопако и како јој је тешко да верује спољној компанији као што је Тикетмастер.

Према саопштењу, њен тим је питао „више пута" Тикетмастер да ли може да издржи саобраћај и да су их уверили да то могу да изнесу.

Верџ наводи да, међутим, изгледа мало вероватно да ће се карте за њену следећу турнеју продавати баш преко Тикетмастера, без обзира на то колико Свифтова ставља нагласак на интерне напоре.

Али, конгломерат Тикетмастер/Лајв нејшн има „гвоздени стисак у индустрији догађаја уживо“, и постоји сумња да би многима  уопште било дозвољено да склапају послове са Тејлор Свифт независно. 

Истрага Министарства правде

Њујорк тајмс у петак је објавио да Министарство правде САД истражује матичну компанију Тикетмастер лајв нејшон ентертејнмент због сумње на монопол.

Те две компаније, Лајв нејшон и Тикетмастер спојиле су се 2010. године, али су биле под лупом због тога што су у великој мери доминирале тржиштем продаје карата за догађаје уживо.

Дебакл са продајом карата Тејлор Свифт, могуће најпопуларније музичарке која је ходала Америком само је разбуктао сумње, па се Тикетмастер поново нашао у жижи интересовања.

Тајмс наводи да се америчко Министарство правде последњих месеци распитивало о компанији.

Контактирало је места и „играче на тржишту карата“, што значи да је истрага претходила овонедељном дебаклу.

Портпарол министарства Арлен Моралес одбио је да о томе да коментар, а Лајв нејшон није одмах одговорио на захтев. 

Такође, многи званичници Владе САД посматрају шта се дешава са тим компанијама.

Истражују их и генерални тужиоци Северне Каролине и Тенесија.

Сенаторка Ејми Клобучар, председница сенатског поткомитета за политику конкуренције, антимонополска права и права потрошача, написала је у среду писмо генералном директору Лајв нејшона Мајклу Рапину изражавајући „озбиљну забринутост“ у вези са конкуренцијом у индустрији продаје карата.

Александрија Окасио Кортез, посланица у Представничком дому навела је на Твитеру да Тикетмастер има „монопол“ и позвала да се та компанија и Лајв нејшон „разбију“.

Могуће је да је на цео проблем утицао широко распрострањени тренд у музичкој индустрији, посебно код најпопуларнијих - понуда и потражња се не поклапају, а системи се кваре. Технологија је врло моћна, али не и свемоћна. 

У међувремену, Тикетмастер би морао да погледа софтвер, да га преправи и унапреди, да се не би поново слично догодило, јер се шушка, пише Атлантик, да ће Бијонсе и Ријана ускоро кренути на прве турнеје после неколико година. 

четвртак, 04. јул 2024.
17° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару