„Мети“ наређено да прода „Гифи“ због монополистичког положаја
Компанији „Мета“, која поседује „Фејсбук“, наређено је да прода „Гифи“, највећи сајт за стварање анимираних гифова на свету.
Британска Управа за заштиту конкуренције и тржишта (ЦМА) потврдила је своју ранију одлуку да „Мета“ мора да прода Гифи, јер је преузимање тог сајта ограничило избор корисницима друштвених мрежа.
То је уједно и први пут да је тржишни регулатор блокирао раније договорено преузимање од неке велике компаније из Силицијумске долине.
ЦМА је прошлог новембра наложила „Мети“ да је једини начин да се реши проблем продаја Гифија, највећег сајта за прављење анимираних гифова који снабдева највеће друштвене мреже, попут Снепчета, Тик-Тока и Твитера.
„Мета“ је купила Гифи пре две године за 400 милиона долара.
Компанија се жалила на прошлогодишњу одлуку, коју је британски регулатор правдао као „заштиту милиона корисника друштвених мрежа“ и спречавање Фејсбука „да увећа иовако огромну моћ у сфери друштвених мрежа“.
Апелациони трибунал ЦМА сада је потврдио одлуку и четири од пет тачака на основу којих је донета.
Британски регулатор истиче да би „Мета“ увећала иовако огромну моћ на тржишту тако што би ривале могла да одсече од извора снабдевања гифовима или да у замену за коришћење сервиса Гифи од њих захтева више података о њиховим корисницима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар