Читај ми!

Такси-дронови већ крстаре Римом, колико нам је близу „превоз будућности”

Путнички транспорт такси-дроновима изгледа као далека будућност, а заправо није. У Риму су по први пут испробани пре неколико дана.

Долазак такси-дронова у Рим омогућен је и захваљујући Римским аеродромима, Аеродромима Азурне обале, Венецијанског аеродрома и оног у Болоњи, који су се ујединили, па је сасвим могуће да ће ускоро такав превоз бити могућ и у овим градовима. Не заостаје ни Милано који се, у сарадњи са фирмом "Skyports", спрема за Олимпијске игре 2026. године.

"eVTOL" су у стању да превезу две особе, тј. 250 килограма укупно, укључујући и пртљаг. Могу да пређу око 100 километара без потребе за пуњењем, и не загађују околину. Њихова пуна оперативност се очекује током целе 2024. године у Риму када се очекује огроман број туриста због јубилеја тј. Свете године. "Volocity" компаније "Volocopter" је међу првима који ће добити све потребне цертификате.

„Рим је од двадесетак градова које смо издвојили у свету за наше летове увек био међу топ градовима, а у Европи је међу прва три града у које би желели да уведемо такси дронове. То је из разлога што је врло велика насељеност, имамо одличне временске услове, а имамо и пуно туриста и бизнисмена који путују у овај град", рекао је из компаније "Volocopter", Кристијан Бауер.

Долазак у Рим такси-дронова омогућен је и захваљујући Римским аеродромима, Аеродромима Азурне обале, Венецијанског и Болоњског аеродрома. У заједнички пројекат укључен је и град Милано.

„Ова врста транспорта се развија већ више од 15 година, и сада већина пролази кроз потребну сертификацију. Претпостављам да се много људи боји да ћемо испунити небо овим летелицама као у научно-фантастичним филмовима али то ће се можда почети дешавати око 2035. године. До тада ћемо имати специфичне руте на малој скали", изјавио је Дамијан Касели испред компанија "Skyport Infrastructure".

„Ми смо партнери миланске компаније задужене за Малпенсу и Линате, али нас интересује и језеро Kомо, а амбиција нам је да будемо спремни за зимске олимпијске игре Милано - Kортина 2026. Ови дронови се називају "eVTOL" (и ву ти ол) зато што се подижу и спуштају као хеликоптери, док лете као авиони, иду на батерије, а немају као хеликоптер један пропелер већ више мањих мотора од шест па до чак 36. Лакши су за маневрисање а и много сигурнији јер ако један мотор престане са радом ту су остали да га подрже и на почетку ће они имати пилоте што је битно за путнике, јер ће се осећати сигурније уз особу која управља летелицом. Али, наша амбиција је да једног дана аутоматски лете без пилота", додао је.

Вожња од 15 минута у тишини и без гужве 

Римски аеродром „Фјумићино" био је домаћин првом лету електричног дрона који би већ 2024, дакле за мање од две године, могао да почне са радом повезујући на тај начин аеродром са самим градом.

Електрични волокоптер 2X немачке фирме „Волокоптер" која је специјализована у производњи тзв. "eVTOL" летелица, полетела је на висини од 40 метара и кретао се 40 километара на сат, слетевши потом на „Вертипорто" тј. први аеродром у Италији који је направљен управо у ову сврху, и који је величине 5.500 квадратних метара са затвореним хангаром, паркингом, те станицама за пуњење ових летелица електричном енергијом, као и пистом за слетање и полетање.

Цена, на пример, превоза од аеродрома у Риму до центра ће бити око 150 евра, трајаће око 15 минута, без гужви и у тишини јер, како су нам рекли, ова возила су врло тиха, јако сигурна, не загађују околину и имају све предности због којих ће заиста постати превозно средство будућности. 

понедељак, 25. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње