Домаћа ИТ компанија која креира дигиталне производе за компаније са листе "Fortune 500"
Пре дванаест година, оснивач новосадске ИТ компаније "PopArt", Дејан Поповић, имао је визију коју данас живи. Од стартaпа, стигли су на Cluch-ову листу хиљаду најуспешнијих компанија на свету.
Српска Атина је Силицијумска долина. Престоница културе и писмености српског народа у 19. веку још је тада обећавала. Два века касније Нови Сад постао је центар најнапредније индустрије у ком ради велики број ИТ стручњака. Они помажу корпорацијама широм света да унапреде свој бизнис, а чини се да још много тога могу да ураде и за домаће фирме.
Али ово није прича о Новом Саду, колико год га Војвођани волели. Ово је прича која доказује да је могуће отпочети бизнис у Србији, а освојити највише интернационалне врхове. И, на крају крајева, ова прича је порука свим младим људима да није тачно да се знање и труд не исплате, ма колико вас убеђивали у супротно.
Пре 12 година, оснивач новосадске ИТ компаније "PopArt" Дејан Поповић имао је визију коју данас живи. Од стартaпа, стигли су на Cluch-ову листу хиљаду најуспешнијих компанија на свету.
Фирма коју су чинили један човек и један рачунар, достигла је то да њихове услуге траже светске корпорације. Од двоје запослених те 2010. године, сада имају канцеларије у Новом Саду, Београду, Чикагу, Берлину и Гетебургу. Или укратко, скромни почеци претворили су се у једну од најуспешнијх домаћих ИТ фирми, дигиталних агенција са комплетном услугом, у којој раде стручњаци за информационе технологије, програмери, дизајнери, дигитални маркетари, ИТ менаџери.
Сви ти млади, паметни, талентовани и креативни људи пре свега верују у то што раде и у њихову визију. Они јако добро знају да је у савременом дигиталном добу израда веб-сајта нешто без чега се не може. Било да продајете софтвер, имате козметички салон или сте највећи произвођач намештаја, морате бити свесни да ће ваш потенцијални купац прво на Гуглу унети критеријеум за претрагу, био то производ или услуга која му је потребна, истражити конкуренцију и тек онда донети одлуку коме ће оставити новац.
Али веб-сајт није ту само да прикаже фотографије и опише чиме се бавите. Веб презентација је први сусрет потенцијалног купца са вашим бизнисом и тих првих неколико секунди одређују да ли сте га освојили или не. Превише важно да би се узимало здраво за готово, зар не? Да је заиста тако, доказују и бројна истраживања о утицају веб-сајта на успех бизниса. Наиме, за један долар који потрошите на перформансе сајта и побољшање корисничког искутва, врати вам се 100 долара кроз конверзије. Зато су се веб дизајнери "PopArt"-а специјализовали за креирање уникатних, динамичних решења која ће вам омогућити да се истакне од конкуренције.
Kада се направи веб-сајт, на сцену ступа СЕО оптимизација. Јер то што имате функционалану и аутентичну веб презентацију, а није га видела ваша циљна група, нема никаквог смисла. Вишеструко награђивана компанија PopArt зна како да „прогура“ ваш сајт на прву страницу Гугла. Ово је јако важно јер глобалне студије показују да 75 одсто људи никада не истражује даље од прве странице на претраживачу. То значи да ако немате квалитетног СЕО стручњака, више од половине потенцијалних купаца никада неће ни стићи до вас.
Али све ово и даље није довољно да би неко постао ваш купац. Неће се нико једног дана само пробудити и одлучити да оде на ваш сајт и нешто купи. Зар не? Довести људе до куповине је сложен процес који захтева дигитални маркетинг. То нису слике на Инстаграму и Фејсбуку. Дигитални маркетинг заснива се на подацима, мерењима и великој креативности. Ако имате стручњаке који знају да креирају продајни левак у дигиталном маркетингу, ви можете привући више купаца од конкуренције иако вам је нпр. производ мање квалитетан.
Ваше рекламе треба да буду тамо где је ваша публика. Свака особа на овом свету од 365 дана у години, 100 проведе на интернету - резултат је истраживања компаније специјализоване за друштвене мреже Хоотсуите. И због тога не изненађује податак да је прошле године 63 одсто бизниса на свету повећало буџете за дигитални маркетинг (WordStream).
Ако знаш куда идеш, сваки пут води до циља
Сада вам је јасно како су све ове нове, дигиталне ствари повезане. И колико је важно да на једном месту можете да добијете целокупну услугу која ће вас позиционирати на домаћем терену, али и глобално. Баш као што је то случај са развојним путем компаније PopArt који може да вам послужи као инспирација.
Почели су скромно 2010. године, у околностима које нису обећавале оно што су постигли последњих година. Kако то обично бива са домаћим технолошким компанијама, PopArt је настао из визије паметних људи, оснивача Дејана Поповића, дипломца Факултета техничких наука и неколицине његових пријатеља. Уз dial up интернет, CRT монитор, у једној соби у оквиру породичног стана.
Kада је пут заиста „од нуле“, онда је легитимно питање шта је то што вас гура да истрајете, будете стрпљиви и сачекате да олуја прође. Јер, руку на срце, сви бисмо да убирамо плодове, а често је само мањина спремна на њихову горчину. Дејан Поповић каже да је „ветар у леђа“ у његовом случају била страст према послу која и данас траје.
„Kод мене је замисао била толико гласна, да се ништа друго није могло чути од ње. Био је то осећај, узбуђење, ситуација када знате да треба хитно одреаговати и тај фокус траје од првог дана и не престаје. Знате да је то то и да ће се визија обистинити, те да не постоји ништа што може то да спречи. То не би смело бити усиљено или нешто што се не ради без да постоји вера у успех. Уколико имате замисао коју желите да реализујете и она вас потпуно обузме, онда је то то“, каже Поповић.
Вишеструко награђивана домаћа компанија
Замисао тада двадесетпетогодишњег младића кроз само неколико година добила је потврде са свих страна света. PopArt студио је последњих година (2017, 2018, 2019, 2020, 2021) од стране ирске организације Ad Worlds Masters, која подржава рад маркетиншких агенција и рангира их према великом броју података, проглашена за „агенцију године“.
Овакве титуле свакако не долазе случајно. Вероватно су на њих утицали и ИТ и маркетиншки пројекти које су радили за међународне корпорације – ИБМ, Најки, Опел, Шварцкоп, Шнајдер електикс, Лидл, Декатлон. Са пакетом услуга које су потребне сваком савременом бизнису да би био успешан – израда веб-сајтова, веб и графички дизајн, брендинг и дигитални маркетинг - светско тржиште освајали су квалитетом.
„Најчешће смо били препознати као неко ко може испоручити квалитет, те да је однос цене и квалитета оптималан. Прво то препознају иностране и велике компаније са сличном делатношчу попут наше, те продају наш рад по вишеструким ценама клијентима који су велике компаније. Kвалитетан маркетинг, препоруке битних и задовољних клијената, брзо стигну као вест до изворних компанија, који нас третирају онда као партнере, а не подизвођаче“, прича нам свој пут до висина оснивач PopArt-а, Дејан Поповић.
Изгледа да је овај рецепт био пун погодак. Вера, дисциплина и свакодневни рад нашли су пут до успеха. И то не само у облику поменутих светских компанија. Биланс новосадске фирме ПопАрт данас изгледа овако – 10.745 клијента из 65 земаља широм света. Али ово никако није резултат подилажења клијентима.
„Kлијент није увек у праву. Он најбоље познаје свој бизнис и стога нам може приближити његове жеље, циљну групу, очекивања. Међутим, искуством, референцама и професионалношчу, морамо показати клијенту да може добити више од тога што очекује. Можемо му указати да можда потенцијално не остварује профит тамо где би могао да остварује, а тиме што није присутан или тиме што се није презентовао на прави начин“, наводи Поповић.
Kлијент не мора да буде у праву, али ви морате да знате како да дођете до њега у овом дигиталном добу. Или барем да потражите успешне, паметне људе из своје земље који у томе могу да вам помогну.
Коментари